تا گوسفندسرای قله خرونرو از روستای ورپی

Photo ofتا گوسفندسرای قله خرونرو از روستای ورپی Photo ofتا گوسفندسرای قله خرونرو از روستای ورپی Photo ofتا گوسفندسرای قله خرونرو از روستای ورپی

July 10, 2021
June 2021

near Varpey, Māzandarān (Iran)

درود
این برنامه در روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ 1400/04/03 و 1400/04/04 انجام شد. ساعت 19:30 از درب نگهبانی و محل پارک ماشین شروع کردیم و حدود ساعت 22:00 به محل کمپ یعنی نزدیک گوسفندسرا رسیدیم. ما برای رفتن به روستای ورپی از جاده فیروزکوه وارد جاده کمرپشت شدیم و بعد از حدود 5 کیلومتروارد جاده خاکی شدیم که به سمت روستای برنت میرفت. بیشتر مسیر خاکی هست ولی با توجه به فصل مشکلی نبود ولی ظاهرا مسیر اصلی اینه که از جاده فیروزکوه وارد خروجی روستای لمرز می شید و در ادامه به سمت اناروم و ورپی می رید و بعد از عبور از روستا به محل نگهبانی می رسید. از نگهبانی به بعد رو باید پیاده برید البته تا خود گوسفندسرا جاده هست و خودروهای گوسفندسرا و جنگلبانی مجاز به رفت و آمد هستند. اول مسیر لوله آبی هست که آشامیدنی هست و من تا گوسفندسرا آبی ندیدم. کل مسیر رو هم باید از جاده برید. تو مسیر نمای خوبی از صخره های جلوی قله دیده میشه. با توجه به ساعت رسیدن ما به گوسفندسرا، سگ ها گله آزاد بودند که خدارو شکر چوپان حضور داشت و سگ ها هم دیگه مزاحمتی نداشتن ولی خب تا خود صبح گاهی پارس میکردن. محل کمپ ما جا برای 20تا چادر بود. به دلیل کمبود خواب بنده از رفتن به قله اجتناب کردم و صبح برگشتیم. به دلیل ارتفاع محل کمپ، دید خوبی نسبت به منطقه داشتیم که باعث شد هم شب منظره خوبی از چراغ های روستاهای اطرف بینیم و هم روز و طلوع آفتاب زیبایی ببنیم.
1- برخورد نگهبان جنگلبانی و چوپان های گوسفنسرا عالی بود. ولی خب اگر چادرها رو برای روز دوم در محل کمپ باقی می گذارید بهتره که چندنفر هم به عنوان نگهبان بمونن. چون محلی ها در طول روز مخصوصا ایام تعطیل از اونجا رفت و آمد دارن و چنتاشون به سمت چادرهای ما هم اومدن (البته نمی دونم قصدشون چی بود).
2- اگر مشکل آب نداشتید پیشنهاد میکنم شب رو در جنگل سپری کنید. چون در طول روز به دلیل ارتفاع محل کمپ آفتاب دایما بالای سرتونه وبدجوری مزاحم هست.
3- چون قله نرفتم چیزی نمیتونم بگم ولی به گفته دوستان بعد از عبور از صخره ها و قبل از قله به دشتی همراه با گوسفندسرا و چشمه می رسید که برای من خیلی جالب بود.
4- در محل گوسفندسرا آب بود ولی چون آب به اندازه کافی همراه داشتم، برای همین دنبال چشمه نرفتم ولی مطمئاً آب هست.