Sy Bomal Ozo 18,7 km december 2012

March 23, 2013
December 2012

near Verlaine, Walloon Region (Belgique)

Starten doen we in Sy aan de oever van de Ourthe. We steken deze over via een metalen loopbruggetje en moeten een eerste serieuze berg over richting Bomal. Je hebt er een fraai uitzicht over het dorp maar tijdens de weg naar beneden is het opletten geblazen. Een alternatieve weg zoeken naar beneden is misschien een beter idee. Net voorbij het dorp moeten we terug kort maar stevig klimmen. Er volgt nog een afdaling en een iets langere gestage klim alvorens we de geitenboerdeij van Ozo bereiken. Hier kan je een klein bezoekje brengen aan de boerderij of proeven van een ijsje van geitenmelk. Door enkele drassige veldwegen en bossen bereiken we de burcht van Logne. In het hoogseizoen is hier recreatie voorzien : roofvogelshow, kayak, mountainbike, tennis, minigolf, schattenjacht in de burcht, speeltuin, etc. We klimmen opnieuw een stuk en volgen de bergflank terwijl we genieten van mooie uitzichten over de Ourthe alvorens we opnieuw de auto bereiken.

PictographCastle Altitude 0 ft

Burcht van Logne

De burcht van Logne met verschillende recreatiemogelijkheden.

Domein van Pologne, vogelshow, minigolf, speeltuin, etc

geitenboerderij

Geitenboerderij van Ozo : http://www.chevreriedozo.be

PictographRisk Altitude 656 ft

opgelet : gevaarlijke afdaling

Eventueel een alternatieve weg naar beneden zoeken...