سوتک کوچک از کلاونگا (جبههٔ شمال‌غربی)

Photo ofسوتک کوچک از کلاونگا (جبههٔ شمال‌غربی) Photo ofسوتک کوچک از کلاونگا (جبههٔ شمال‌غربی) Photo ofسوتک کوچک از کلاونگا (جبههٔ شمال‌غربی)

October 7, 2021
October 2021

near Lakāyerd, Māzandarān (Iran)

این برنامه پنجشنبه ۱۵تیر۱۴۰۰ اجرا شد.

دوراهی زنگوله ۱۵کیلومتر داخل جادهٔ یوش بلده بعد از گردنهٔ ترَکه بشم و کمی بعد از خروجی روستای کمربُن از خروجی راست ۶کیلومتر میرویم تا بعد از گذر از روستای ایلکا به روستای کلاونگا۲۸۲۰متر برسیم.

خوشبختانه ورودی روستا رو به روی خودروهای غیربومی نبسته بودند وگرنه باید ۳کیلومتر پیاده میرفتیم تا به جادهٔ معدن(سرب) و ابتدای یال صعود برسیم ۳۱۰۰متر.

این ترک میتواند برای تمام فصول استفاده شود ولی چون در فصل غیربرف رفتم گاهی از مسیر تابستانی و گاهی از مسیر زمستانی گذر کردم.

باید در فصل برف از بالا دست حرکت کنید.یعنی از روی خط‌الراسها و یالها.

توی مسیر خودتون متوجه میشوید.

ترک جاده بلده تا پای کار در روستای کلاونگا را ترک بعدی قرار دادم.

باد شدیدی توی گردنه‌ها میوزید و وقت زیادی رو صرف ثبت ترک و عکس و فیلمبرداری کردم.صبحانه و ناهار هم در همین زمان صرف شد.