صعود زمستانه به قله چمن ۱ مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۹ رفت از پارکینگ برگشت از دره شیشه گران

Photo ofصعود زمستانه به قله چمن ۱ مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۹ رفت از پارکینگ برگشت از دره شیشه گران Photo ofصعود زمستانه به قله چمن ۱ مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۹ رفت از پارکینگ برگشت از دره شیشه گران Photo ofصعود زمستانه به قله چمن ۱ مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۹ رفت از پارکینگ برگشت از دره شیشه گران

February 8, 2024
February 2024

near Zoshk, Razavi Khorasan (Iran)

صعود زمستانه به قله چمن ۱
در تاریخ پنجشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۹ همزمان با مبعث حضرت محمد (ص)
به همراه همسر عزیزم
شروع حرکت : ۸:۴۵ صبح
صعود به قله : ۱۱:۳۰ صبح
مسافت طی شده تا قله: ۳/۵ کیلومتر
ارتفاع پیمایش شده: حدود۸۰۰ متر
زمان برگشت به محل پارک ماشین: ۱۴:۱۵ ظهر
مسافت کل طی شده: ۸/۹۳ کیلومتر
کل زمان صرف شده: ۵ ساعت و ۳۰ دقیقه

صبح پنجشنبه بعد از آماده کردن وسایل و لوازم به سمت زشک راه افتادیم ، به علت اطلاع از یخ زدگی مسیر خاکی بعد از روستای زشک تصمیم گرفتیم دیرتر راه‌ بیوفتن تا ماشین دچار لغزش نشود ، بنابراین ساعت ۸:۴۵ به چشمه قلقلی زشک رسیدیم. از چشمه تا پارکینگ جاده کاملا یخ زده بود و به همین دلیل ماشین را همانجا پارک کردیم و به راه افتادیم.
توقع برف زیاد و سرمای هوا را داشتیم ولی وقتی وارد منطقه شدیم خلاف این موضوع رو دیدیم.
در یک هوای بسیار عالی و متبوع و کاملا آفتابی حرکت می‌کردیم .
قله چمن ۱ طوری است که در ابتدا با یک شیب زیاد همراه است و رفته رفته شیب آن کم می شود ، قبل از قله چمن ۱ دو همواری وجود دارد که برای استراحت و صرف صبحانه مناسب است. در اولین همواری توقف کرده و صبحانه خوردیم و از طبیعت بی نظیر مقابل لذت بردیم.
در ادامه مسیر با دو نفر از کوهنوردان عالی به نام های آقا کاظم و آقا وحید آشنا شدیم و در ادامه مسیر تا برگشت با هم بودیم .
به لطف خدا در ساعت ۱۱:۳۰ به قله رسیدیم و بعد از چند عکس یادگاری و صرف چای از دره شیشه گران برگشتیم.
دره شیشه گران شیب کمتری نسبت به یال دارد و برای فرود مناسب است اما حدود ۱ کیلومتر به مسافت اضافه می شود. طبق انتظار ، دره چون آفتاب گیر نیست برف زیادی داشت و لذت مسیر برگشت را دو چندان کرد.