صعود تا ارتفاع 3600 گل زرد - ۹۷/۰۱/۲۴

Photo ofصعود تا ارتفاع 3600 گل زرد - ۹۷/۰۱/۲۴ Photo ofصعود تا ارتفاع 3600 گل زرد - ۹۷/۰۱/۲۴ Photo ofصعود تا ارتفاع 3600 گل زرد - ۹۷/۰۱/۲۴

April 13, 2018
April 2018

near Kārdīchāl, Māzandarān (Iran)

در تاریخ ٩٧/٠١/٢٤ در قالب گروهی دوستانه متشکل از 6 نفر به سمت جاده هراز راه افتادیم. نرسیده به پلور و رو به روی پمپ بنزین وارد خیابان گل زرد 13 شده و بعد از رسیدن به جاده خاکی دوستان صلاح دیدند که تا آنجایی که امکانش هست مسیر با ماشین طی شود. در نهایت ماشین هارو پارک کرده و برنامه خود را از ساعت 7 صبح شروع کردیم. هوا ابری و گرفته بود هنوز خیلی نرفته بودیم که در محلی برای خوردن صبحانه توقف کردیم . دشت گل زرد بسیار زیبا بود و به دلیل نزدیک بودن به دماوند نمای خوبی هم از قله دماوند داشتیم. از ارتفاع 3000 به بعد برف شروع به بارش گرفت و هر چه بالاتر میرفتیم برف شدیدتر و باد شدت میگرفت. تا آنجایی که در ازتفاع 3624 متری و نزدیک قله به دلیل یخ زدگی مسیر و تمایل برخی همنوردان در ساعت 11:45 تصمیم بر این شد که برگردیم. در مسیر برگشت هم مه وجود داشت و پیدا کردن راه دشوار بود که با کمک جی پی اس مسیر را پیدا کردیم و با کاهش ارتفاع کم کم هوا هم بهتر میشد. در نهایت در ساعت 15:40 برنامه در کنار ماشین های پارک شده به پایان رسید. در مسیر برگشت به دلیل داشتن زمان توقف های زیادی برای گرفتن عکس و استراحت داشتیم.
پ ن : برای بار دوم صعود به قله گل زرد برای من ناموفق شد 

شما تا 70 متری قله صعود داشتید موفق باشید

• Photo of Hengameh
    Hengameh Oct 27, 2018

خیلی ممنون ولی این گل زرد بدجور منو اذیت کرده و دیروز برای سومین بار هم موفق به صعود به این قله نشدم. هوا اونجا خیلی زود خراب میشه ...

• Photo of chaichi چایچی
    chaichi چایچی Oct 27, 2018

امید وار باشید و صبور . یادمه یکبار از عظیم قیچی ساز پرسیدند کی به قله "کی دو" حمله کردید جوابی داد که هرگز در عمرم فراموش نمی کنم در جواب این سوال عظیم خیلی ناراحت شد و جواب داد هرگز اینگونه سوال نکنید بپرسید کی کوهستان به شما اجازه داد پای در ان بگذارید
    کوه اگر اجازه ندهد باید صبور باشیم و امیدوار

تغییر دهید

• Photo of Hengameh
    Hengameh Oct 28, 2018

ممنون از توضيحات خوبتون. بله من همچنان اميدوارم و البته ديگه تابستون براي صعودش اقدام ميكنم😉
    در مورد آيكون نوع برنامه هم فكر ميكردم اين برنامه هايي كه ما ميريم چون فني نيست بهتره هايكينگ باشه.