صعود شبانه قله ۲۰۰۰ متری آله، رمضان ۱۴۰۱

Photo ofصعود شبانه قله ۲۰۰۰ متری آله، رمضان ۱۴۰۱ Photo ofصعود شبانه قله ۲۰۰۰ متری آله، رمضان ۱۴۰۱ Photo ofصعود شبانه قله ۲۰۰۰ متری آله، رمضان ۱۴۰۱

June 2, 2022
April 2022

near Ḩeşār-e Sorkh, Qom (Iran)

☘️برنامه شماره ۱۸۱ ، گروه کوهپیمایی حوزوی آفاق (یادبود شهید ابراهیم هادی)؛☘️

⛰صعود به قله ۲۰۰۰ متری آله ⛰

⏱ تاریخ برنامه: پنجشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۱
تعداد شرکت کنندگان: ۶ نفر
️مسافت طولی طی شده : حدود ۸.۹ کیلومتر
ارتفاع صعود شده : حدود ۶۶۰ متر
سطح برنامه : متوسط

☘️ شرح برنامه:
⛰ معرفی‌: قله آله ، کوهی با ارتفاع حدود ۲۰۰۰ متر در نزدیکی روستاهای نیزار و حصار سرخ در محدوده غرب استان قم واقع شده است. نوع قرار گیری چنین قله زیبایی به صورت منفرد در میان زمین صاف و کویری اطراف آن منحصر به فرد بوده و نمای خارق العاده ای را در کنار جاده سلفچگان به دلیجان ایجاد کرده است. بهترین راه صعود به این قله خط الراس شمالی است که هر چند دست به سنگ داشته اما شیب کمتری نسبت به باقی مسیرها دارد. با احداث جاده ای خاکی در شیب تند جبهه جنوبی این قله جهت ایجاد دکل مخابراتی ، این مسیر را نیز می توان برای صعود برگزید.

🏔سومین صعود گروه آفاق به قله آله، از مسیر جاده مخابراتی صورت گرفت که با توجه به حرکت در شب، مسیر ایمن و مناسبی می باشد. حدود نیمی از مسیر صعود پیش از اذان مغرب پیموده شد. پس از اقامه نماز و صرف افطار، باقی صعود تا قله نیز با سرعتی مناسب صورت پذیرفت. علیرغم ظاهر فریبنده قله از پای کوه که صعود آن را کوتاه و آسان نشان می دهد اما با ورود به مسیر، متوجه سختی و سنگینی حجم صعود شده که این قله را هدفی نزدیک و مناسب برای صعود های تمرینی قرار می دهد.
با تشکر از همنوردان حاضر در برنامه مخصوصا عزیزانی که زحمت وسیله نقلیه بر دوششان بود. ورزشکار و با خدا باشید.

PictographCar park Altitude 0 ft

نگهبانی جاده مخابراتی

دفعات قبلی مقداری اذیت می کرد و نمی گذاشت به سمت جاده مخابراتی بریم . این بار اما اجازه داد و گفت ماشین ها رو بگذارید و صعود کنید

جاده خاکی شیب ملایم

سرتاسر مسیر تا قله به صورت یک جاده خاکی است اما شیب و جنس آن جوری نیست که حتی خودرو هایی مثل پاترول و تویوتا بتونن راحت ازش بالا برن چه برسه به خودروهای عادی