صعود شبانه دو قله دیزیارون و گریسون ، آفاق

Photo ofصعود شبانه دو قله دیزیارون و گریسون ، آفاق Photo ofصعود شبانه دو قله دیزیارون و گریسون ، آفاق Photo ofصعود شبانه دو قله دیزیارون و گریسون ، آفاق

November 1, 2023

توضیحات سطح بندی در برنامه های گروه آفاق : https://eitaa.com/afaghclimb/1876

☘️ شرح برنامه:
⛰ معرفی‌:
غربی ترین منطقه استان قم، خط الراسی وجود دارد که بین روستای انجیله در استان قم و روستای سرآبادان در استان مرکزی حد فاصلی ایجاد کرده است. این خط الراس که در انتهای آن قلل مرتفعی همچون جوجار و نوبرف (سیاکمر) را به خود می بیند در نهایت به بام منطقه قله کوجه نیز متصل می شود.

بخش های ابتدایی خط الراس مذکور، قللی با ارتفاع کمتر دارد که مناسب صعودهای شبانه و مهتاب نوردی است. دیزیارون و گریسون از جمله این قلل هستند که از روستای انجیله و در یک پیمایش نه چندان سنگین می توان آن ها را صعود نمود و از مناظر دره های زیبا و چشمه های گوارای آن استفاده کرد.

صعود به این خط الراس از دو جهت ممکن است. از روستای انجیله ابتدا در مسیر جاده خاکی سرآبادان صعود کرده و از بالاترین بخش آن سوار بر خط الراس می شویم و این خط الراس ما را پس از چند قله فرعی ابتدا به دیزیارون و سپس به گریسون می رساند. امتداد خط الراس بعد از گریسون به سمت قله جوجار می رود که مسیر صخره ای دارد
راه دوم این است که از بالای روستای انجیله به سمت دره های سرسبز روستا حرکت کرده و اندکی جلوتر در تقاطع دو دره ییلاق و چارک، به سمت دره چارک تغییر مسیر می دهیم و امتداد دره را تا خط الراس ادامه می دهیم