Photo ofصعود قله سبلان(sabalan)(ساوالان )۱۶ تیر ۱۴۰۲ جبهه جنوب غربی صعود از مسیر هاچا برگشت از مسیر قره مچید یا مسجد Photo ofصعود قله سبلان(sabalan)(ساوالان )۱۶ تیر ۱۴۰۲ جبهه جنوب غربی صعود از مسیر هاچا برگشت از مسیر قره مچید یا مسجد Photo ofصعود قله سبلان(sabalan)(ساوالان )۱۶ تیر ۱۴۰۲ جبهه جنوب غربی صعود از مسیر هاچا برگشت از مسیر قره مچید یا مسجد

Very difficult
July 8, 2023
July 2023

near Alvārsī, Ardabīl (Iran)

صعود قله سبلان از مسیر هاچا (جنوب غربی)که واقعا سخت و طولانی بود و اصلا توصیه نمیشه فقط کسانی که چالش دوست هستن برن. ساعت ۱۲ شب از اردبیل راه افتادیم به سمت پیست اسکی آلوارس بعدش با نیسان مقداری از مسیر هاچا رو رفتیم و ساعت سه ونیم صبح شروع کردیم به پیمایش و پس از گذر از یخچال ها و سربالایی بسیار پر شیب و پر از سنگ لاخ نزدیک قله ساعت دو و نیم ظهر روی قله بودیم . نزدیک قله بسیار سنگ های بزرگ دارد که حرکت کردن از آن ها وقت و انرژی زیادی میگیرد.
مسیر برگشت دارای شن اسکی میباشد و مخصوص پایین آمدن است. و به قره مچد یا مجید و یا همون مسجد شناخته میشود و از آنجا با نیسان دو باره به پیست اسکی برگشتیم. در نسبر چشمه نداریم ولی خب آب یخچال ها هستند و در صورت اضطرار میتوان استفاده نمود.