صعود قله به گاه بست به ارتفاع۲۱۵۷ متر

Photo ofصعود قله به گاه بست به ارتفاع۲۱۵۷ متر Photo ofصعود قله به گاه بست به ارتفاع۲۱۵۷ متر Photo ofصعود قله به گاه بست به ارتفاع۲۱۵۷ متر

-1,371 ft
-1,371 ft
one day 3 hours 9 minutes
February 6, 2021
February 2021

near Shahrak-e Emām Khomeynī, Fars (Iran)

گزارش صعود
برنامه دوروزه برگذار شد؛؛
حرکت از لامرد ساعت ۱۱:۳۰ پنجشنبه ۱۶ بهمن ماه ۹۹
با وسایل شخصی بعد از تقریبا ۱:۳۰ دقیقه به شهر عماد ده رسیدیم
بعد از گرفتن تنقلات و اب به روستای گاو بست که کمتر از ۵ دقیقه بود رفتیم که از قبل با لیدر محلی ( اقای حسین حیدری) هماهنگ کرده بودیم، ماشین ها را در منزل حسین اقا پارک کردیم و کوله های از قبل اماده را دوباره چک کرده و شروع به پیمایش کردم
روستای گاوبست در ارتفاع ۷۵۰ متری ست
ساعت حرکت از روستا ۱۴:۴۵ دقیقه
“”مسیر حتما نیاز به لیدر محلی داره “”
در طول مسیر اب انبارهای زیادی وجود داره که نیازی نیست کوله خودتون رو سنگین کنید و میتوانید از اب ان استفاده کرد که ابی تمیز و گوارا بود
بعد از دوساعت کوهپیمایی به مدرسه ای رسیدیم که دیگر استفاده نمیشد ولی کاملا سالم و تمیز بود حتی میز و صندلی هم داشت مدرسه سالهای قبل برای تحصیل عشایر ساخته شده بود که نشان ازحمت زیاد برای ساخت مدرسه و اموزش برای عشایر بود
پس از کمی استراحت راه خود را ادامه دادیم به سمت جایی که برای شب مانی در نظر گرفته بودیم
ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه به ان مکان رسیدیم که به قول لیدر مسجد بود ولی در اصل محل استراحتی بود که عشایر ساخته بودند
مسجدی سالم و تمیز و دارای امکانات خوبی بود مسجد در ارتفاع ۱۵۵۰ متری بود
شب رو‌ انجا خوابیدیم و صبح بعد از استراحت فراوان ساعت ۸:۱۰ دقیقه شروع به پیمایش کردیم
بعد کمی پیمایش به حوضچه های عظیم چند صد ساله رسیدیم که برای نگداری اب در تمام طول سال و‌حتی سالهای خشکسالی از اب خالی نمیشه و حیوانات و مردم عشایر از ان استفاده میکنندو معلوم بود که مردم پرتلاش عشایر حوضچه ها ( به زبان محلی بهش میگن برستو )تمیز رو لایروبی میکنند ،
مسیر بسی طولانی و فرسایشی بود
طبیعت کوه گاه بست بکر و دست نخورده با درختان بیشمار بن و بادام کوهی با عمری شاید چند هزار ساله که انسان رو مسحور خودش میکنه
ساعت ۱۲:۴۵ دقیقه به قله که هنوز نشان و تابلو نداشت به ارتفاع تقریبی ۲۱۶۷ متر رسیدیم
بعد از کمی تامل شروع به برگشت کردیم و ساعت
۱۴:۰۰ برای صرف نهار در مکانی که از قبل عشایر سیمان کاری کرده بودند و دو بشکه هم برای نگهداری اب زیر خاک کرده بودند متوقف شدیم
ساعت ۱۴:۴۵ دقیقه وسایل را برداشته و بدون اسیب و الوده کردن محیط زیست و طبیعت از مسیری که شیب تندی داشت برگشتیم ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه به پایین کوه رسیدیم و از انجا با ماشینی که از قبل هماهنگ کرده بودیم به روستا گاوبست و منزل لیدر رفتیم که تقریبا ۵ کیلومتر راه بود.