صعود انفرادی و ناتمام یال قرقه (معدن) قله دماوند یکشنبه ۴۰۲/۷/۲۳

Photo ofصعود انفرادی و ناتمام یال قرقه (معدن) قله دماوند یکشنبه ۴۰۲/۷/۲۳ Photo ofصعود انفرادی و ناتمام یال قرقه (معدن) قله دماوند یکشنبه ۴۰۲/۷/۲۳ Photo ofصعود انفرادی و ناتمام یال قرقه (معدن) قله دماوند یکشنبه ۴۰۲/۷/۲۳

October 16, 2023
October 2023

near ‘Abbāsābād, Māzandarān (Iran)

اگه تمام شرایط واقعی منطقه، از وضعیت مسیر صعود و هوا و همچنین واقعیت شرایط روحی و جسمی خود را درک کردی و از وسوسه اصرار برای یک صعود پر از ریسک منصرف شدی و سپس علل ناکامی را بررسی و به علل آن پی بردی تا در صعود های بعدی از تجربیات آن صعود بهره مند شوی، برنده آن صعود ناتمام هستی،

۱- مسیر صعود از ارتفاع ۳۷۰۰ چالش برانکیز می باشد، تپه های پر شیب بصورت سنگ اسکی، که کل مسیر از سنگ های ناپایدار تشکیل شده که ضمن سر خوردن در مسیر، باید نسبت به پیچ خوردی مج پا مراقب بود،

۲-در زمان صعود من، از ارتفاع ۴۰۰۰ متر ، مسیر ترکیبی از سنگ های بیرون زده از برف و برف با ارتفاع ۲۰ سانت تا یک متر بود بطوری که مواقعی یک قدم در برف ۲۰ سانتی قرار می گرفت و قدم بعدی در برف یک متری فرو می رفت و با سنگ های زیرین برخورد می نمود و این خود ضمن صرف انرژی زیاد، خطر پیچ خوردکی زانو و شکستگی پا را افرایش می داد،
۳-پس از تلاش و صعود تا ۴۶۰۰ و رویت بقیه مسیر که ترکیب سنگ و برف از وضع موجود بود، و جمع بندی شرایط، تصمیم به بازگشت گرفتم،
۳-به نظر بنده، بهترین زمان صعود تابستان و در شرایط مسیر بدون برف و خشک و یا در زمستان و پس از چند روز هوای سرد می باشد که سطح برف کاملا سفت باشد و با کرامپون قابل صعود گردد،

۴-شروع پیمایش در ساعت ۱۲ شب از پارکینگ جنوبی شروع و در ساعت ۱۰ صبح، صعود متوقف و اقدام به بازکشت گردید و ساعت ۱۴٫۴۵ بعداز ظهر در پارکینگ جنوبی به پایان رسید،
نکته جالب در این برنامه، همراهی یک جفت سگ از شروع پیمایش از پارکینگ تا پایان پیمایش در پارکینگ بود.