صعود انفرادی قله سماموس از جواهردشت ۷خرداد۱۴۰۱مسیر زمستانه و بهاره

Photo ofصعود انفرادی قله سماموس از جواهردشت ۷خرداد۱۴۰۱مسیر زمستانه و بهاره Photo ofصعود انفرادی قله سماموس از جواهردشت ۷خرداد۱۴۰۱مسیر زمستانه و بهاره Photo ofصعود انفرادی قله سماموس از جواهردشت ۷خرداد۱۴۰۱مسیر زمستانه و بهاره

June 5, 2022
May 2022

near Javāher Dasht, Gīlān (Iran)

جواهردشت ییلاقی ست که تنها ییلاق جاده میباشد و ساکنین آن از اواسط اردیبهشت تا اخر تابستان از شهر به انجا میروند و خانه هایشان را از شبی ۳۰۰ هزارتومان اجاره میدهند.برای رسیدن به جوااهردشت جاده بسیار طولانی و خاکیست بهتره ماشین نبرید و بجاش از سیاهلکرود جیپ سوار بشید نفری ۶۰ هزار تومان یکطرف.در مسیر پیمایش که از بام روستا آغاز کردم،قسمتی رو زیادی رفتم داشتم میرفتم بسمت دره راست که اشتباه بود برگشتم تو جاده ،بهترین راه همون تابلو ها و سنگچینهای مسیر هست که ادم گمراه نشه ،ولی بالای دشت دو تابلو توسط باد چرخیده بود حواستون باشه.این مسیر برای فصلیست که سماموس برف دارد ،در تابستان مسیر زیر قله میانبر میشود.حرکت من شش صبح برگشت ۴ بعدازظهر بود ولی بنظرم بهترست ۴ صبح حرکت کنید چون برگشت بشدت گرم است.مسافت طولانیست کفش خوب فراموش نشه.مسیرصعود بام استان گیلان بسیار زیبا با شمایل مختلف بود،ایکاش جاده نداشت ولی بازم بکر و زیبا بود .خوش بگذره.
توجه: هوای جواهردشت واین قله در بهار بسیار متغیر است ،یکلحظه مه از سمت جنگل در مسیر میاید یه لحظه افتاب یک لحظه بارش ،اگر مه باشد واقعا یافتن مسیرقله،سه ساعت آخر،دشوار است .محلیا میگفتند روزهایی که چندروز پشت هم بارانست به این کوه نروید در غیر اینصورت مه وابر گذرا خواهد بود.