صعود انفرادی به قله کماچال۲۶اسفند۹۹

Photo ofصعود انفرادی به قله کماچال۲۶اسفند۹۹ Photo ofصعود انفرادی به قله کماچال۲۶اسفند۹۹ Photo ofصعود انفرادی به قله کماچال۲۶اسفند۹۹

March 17, 2021
March 2021

near Velenjak-north, Tehrān (Iran)

قله کماچالkomachal با ارتفاع ۳۰۵۰ میباشد هیچ تابلویی ندارد تنها سنگیچینی در نزدیکی جاده نرسیده به ایستگاه ۵ ولنجک است.مسافتی که من پیمودم ۱۶ کیلومتر است از دو مسیر مختلف رفتم و برگشتم‌.حیف نویز افتاد،مسیر رفت از بعد از پارکینگ توچال منحرف به چپ میشید روبروی ایستگاه مینیبوس،خلوته اما مسیر بسیار زیبایی ست ،چند قله را باید پشت سر بگذارید تا به کماچال برسید ،دو قله اول خشک بود با کمی شیب اما یکساعت آخر ارتفاع برف تا نزدیک کمر بود وپاکوب پوشیده از برف بود بهیچ وجه تنهایی در زمستان توصیه نمیشود و نزدیک پنج ساعت پیمایش با توجه به برفکوبی آخر طول میکشد تا قله کماچال ،برگشتن مسیر را تغییر دادم رفتم از پاکوب ایستگاه پنج به دو برگشتم تردد بیشتر بود و خیالم راحت.اما مسیر اول بااینکه سنگینتر و پرشیب تر بود خیلی زیباتر و بکرتر بود هیچ آب و چشمه ای در مسیر اول نیست و قله اولی یکوچولو دست بسنگ داشت و ریزشی احتیاط،قله های آخر خطر بهمن و باد شدید،احتیاط کنید سپاس.ضمنا قله اول بسیار برای ورزش و تفریح مناسب و دنج است اگر از شلوغی مسیر ایستگاه یک بیزارید بجای ایستگاه یک رفتن به آنجا بروید و از ویوی تهران لذت ببرید،بردن کودک ممنوع.