صعود به سبلان

July 16, 2021
July 2021

near Panāhgāh-e Sabalān, Ardabīl (Iran)

پنجشنبه ٢٤ تير ١٤٠٠ حدود ظهر رسيديم روستاي شابيل، از اونجا با جيپ كوله هارو فرستاديم پناهگاه و براي جلوگيرى از ارتفاع زدگى ١٤ نفر از بچه هاى گروه از مسير پاكوب رفتيم تا پناهگاه
مسير بسيار زيبا و طبيعتش ديدني بود، هوا هم مه آلود، نفهميديم چطور اون مسير رو رفتيم
وقتى رسيديم پناهگاه چادرها رو كنار چادر بقيه كوهنوردها برپا كرديم و بعد از تماشاى غروب برفراز درياى ابر، شام خورديم و حدود ٩.٣٠ شب خوابيديم
شبى سرد و از ساعت ٢ شب هم سر و صداى كوهنوردايي كه خيلي زود صعود ميكردن شروع شد.
ما حدود ٣.٣٠ بيدار شديم، تعدادى از وسايل رو سپرديم امانت دارى و حدود ٤.١٥ صعود رو شروع كرديم
نسبتا آهسته و پيوسته و منظم تا اواسط مسير حركت كرديم و از يه جايى به بعد گروه به دو قسمت پرسرعت و كم سرعت تقسيم شد
گروه پر سرعتمون حدود ٩.٣٠ رسيدن قله و بقيه هم حدود ١١ قله بودن
مسير پر از گروه هاى كوهنوردى بود كه اغلب ترك بودن و پاكوب مشخصي داشت
از حدود ١٢.٣٠ ظهر كه ما اواسط مسير برگشت بوديم، تگرگ گرفت و تا برسيم پناهگاه حدود ٥-١٠ سانت برف نشست، مسير برگشت رو حسابي سخت و ليز كرده بود و براحتى امكان گم شدن وجود داشت
ما با كمك افراد ماهرى كه تو مسير ديديم و مسير رفتمون در ويكى لاك، تونستيم تقريبا از همون مسير برگرديم
حدود ٢.٣٠ عصر پناهگاه بوديم، چادرها خيس و پر از برف بودن، وسايل رو جمع كرديم و با جيپ ها برگشتيم پايين.