صعود به قله سرکچال 3 از مسیر روستای سپیدستان - ۹۶/۱۰/۲۹

Photo ofصعود به قله سرکچال 3 از مسیر روستای سپیدستان - ۹۶/۱۰/۲۹ Photo ofصعود به قله سرکچال 3 از مسیر روستای سپیدستان - ۹۶/۱۰/۲۹ Photo ofصعود به قله سرکچال 3 از مسیر روستای سپیدستان - ۹۶/۱۰/۲۹

January 19, 2018
January 2018

near Sepīdestān, Alborz (Iran)

در آخرین جمعه دی ماه یعنی در روز 96/10/29 همراه با گروه فراز از ساعت 5:40 از روستای سپیدستان شمشک برنامه صعود به قلل سرکچال را با 16 نفر آغاز کردیم. در میدان اصلی روستا ماشین ها را پارک کرده و از کوچه های آن ادامه مسیر دادیم تا به جاده خاکی رسیدیم. به علت تاریک بودن هوا و با وجود در اختیار داشتن ترک مسیر، قسمتی از مسیر را بعد از منبع آب ها، از پاکوب سمت چپ به اشتباه رفتیم که گویا به جانپناه لجنی نمی رسید!! با این حال از همین مسیر راه را ادامه دادیم تا به خط الراس رسیده و از سمت چپ به قله سرکچال 3 برسیم. با رسیدن به خط الراس باد شدیدی شروع به وزیدن گرفت و هوا بسیار سرد بود و مسیر پوشیده از برف نیاز برف کوبی داشته و به همین دلیل قسمت های انتهایی مسیر که بر روی تیغه ها میگذشت نیاز به دقت و احتیاط بیشتری داشت. برای من بشخصه که اولین مواجهه با همچین باد و سرمای شدید بود در قسمت های عبور از تیغه ها بسیار ترسناک بود به دلیل اینکه سرعت باد قادر به جابه جایی من بود !! در نهایت با کمک همنوردان و حمایت هایشان در ساعت 12:30 تمامی افراد با موفقیت به قله سرکچال 3 به ارتفاع 4123 مترصعود کردیم. به تشخیص سرپرست گروه به علت شرایط جوی و نداشتن زمان کافی دیگر به قله های سرکچال 2 و 1 صعود نکرده و به دلیل شدت باد بعد از گرفتن عکس های یادگاری فردی و گروهی از مسیر درست یعنی به سمت پناهگاه لجنی فرود داشتیم و درساعت 14:40 به پناهگاه رسیده و ناهار خوردیم و ادامه مسیر دادیم که با وجود آفتاب و کمی گرمتر شدن هوا با شور و نشاط بیشتری به سمت پایین حرکت می کردیم و در ساعت 17:30 برنامه در روستای سپیدستان به پایان رسید. با وجود زمان مناسب پایان برنامه انتظار داشتیم که زودتر به منازل خود رسیده و استراحت داشته باشیم که با ترافیک شدید جاده فشم رو به رو شدیم و به مدت 2 ساعت در آن ترافیک ماندیم!!
نکته 1 : در مسیر آب آشامیدنی و سرویس بهداشتی وجود نداشت ولی جانپناه لجنی بسیار خوب و تمیز و محل مناسبی برای
اتراق می باشد.
نکته 2 : مسیر رفت طولانی تر ولی کم شیب تر از مسیر معمول از پناهگاه لجنی می باشد که به اشتباه طی شد از این رو مسیر صعود توصیه نمی شود.پ

شروع برنامه از روستای سپیدستان - ساعت ۵:۴۰

• Photo of Aevalanche
    Aevalanche Mar 28, 2018

سلام
    بهتر این بود که مسیر رفت رو حذف میکردین و آپلود نمیکردین.از ۲ به ۱ مسیر خط‌الراس کمی باریکه.از یک میشه رفت گردنه‌ی ورزآب و بعد به برج و خلنو و اگر مایل باشید تیغه‌های ژاندارک

• Photo of Hengameh
    Hengameh Apr 7, 2018

سلام
    .من تو گزارش برنامه نوشتم که مسیر رفت اشتباه هست ولی خب دوست دارم برای خودم برنامه ها بمونه و تو آمار خودم ببینم مسافت و ارتفاع ماهانه ای که میرم
    هوا اون روز انقدر بد بود که نتونستیم سرکچال یک و دو هم بریم. حالا ایشاا... یک فرصت دیگه میرم

• Photo of Aevalanche
    Aevalanche Apr 7, 2018

خب بعضی نمیخونن چی نوشتین فقط ترک رو میبرن و به دردسر میوفتن.مثل کسانیکه ترک رندون و لوارک آپلود کردن ولی به قله نرسیدن

• Photo of Hengameh
    Hengameh Apr 8, 2018

والا به نظرم وقتی قراره یه قله از روی ترک بری حداقلش اینه که گزارشی که نوشته شده خونده بشه ...