صعود به قله سماموس از جواهر ده و برگشت تا معدن

Photo ofصعود به قله سماموس از جواهر ده و برگشت تا معدن Photo ofصعود به قله سماموس از جواهر ده و برگشت تا معدن Photo ofصعود به قله سماموس از جواهر ده و برگشت تا معدن

August 3, 2023
July 2023

near Javāher Deh, Māzandarān (Iran)

بنام خالق کوهستانها
صعود یک روزه بجهت همراهی عزیزانی که در حال ثبت طرح سیمرغ میباشن افتخاری بود که نصیب اینجانب نیز گردید
پیمایش ما از روستای جواهرده به سمت قله سماموس شروع شد مسیر به دوقسمت قبل و بعداز معدن تقسیم میشود
میتوان با هماهنگی هیئت کوهنوردی رامسر،تا معدن را با سواری پیمایش کرد که در این صورت حدودا ۳_۲ساعت پیمایش شما کمتر میشود.
جهت پیمایش این مسیر بهتر است در ماه خرداد اقدام شود،متاسفانه در مسیر ما آب آشامیدنی و چشمه وجود نداشت تمامی چشمه ها خشکیده بود.
بعداز رسیدن به معدن با حدود ۱۵دقیقه پیمایش وارد جاده ای خاکی میشویم که تا بالای قله کشیده شده و محل عبورخودروهای نظامی میباشد،این جاده را حدود ۳,۵میلومتر ادامه میدهیم و بعداز آن به آرامی به سمت یال سمت چپ میرویم که در ادامه یال به سمت قله میرود
در بالا ودر نزدیکی قله سایتی مربوط به ارتش وجور دارد و سمت چپ آن قله سماموس رخ نمایی میکند امام زاده ای هم در کنار قله قرار دارد
در طول مسیر بعضی نقاط آنتن موبایل وجود دارد
دوستان توجه کنید زیاد به امید چشمه های آب در مسیر نباشید و آب کافی همراه خودتان بردارید