صعود به قله ریزان از روستای افجه و برگشت از قله سیاه ریز - ۹۶/۱۰/۰۸

Photo ofصعود به قله ریزان از روستای افجه و برگشت از قله سیاه ریز - ۹۶/۱۰/۰۸ Photo ofصعود به قله ریزان از روستای افجه و برگشت از قله سیاه ریز - ۹۶/۱۰/۰۸ Photo ofصعود به قله ریزان از روستای افجه و برگشت از قله سیاه ریز - ۹۶/۱۰/۰۸

December 30, 2017
December 2017

near Afjeh, Tehrān (Iran)

در تاریخ 8 دی ماه 1396 همراه با گروه فراز در ساعت 4 صبح در میدان امام حسین به قصد رفتن به روستای افجه لواسان و صعود به قله ریزان گرد هم آمدیم . طبق معمول همچین برنامه هایی به دلیل تاخیر یکی از همنوردان یک ربع دیرتر به راه افتادیم و در ساعت 5:10 برنامه را از روستای افجه و با همراهی 18 نفر آغاز کردیم. در ابتدای صبح هوا کمی سرد بود ولیکن با توجه به فصل زمستان سرمای بیشتری را انتظار داشتیم که اینگونه نبود. یک و نیم ساعت ابتدای مسیر در تاریکی حرکت کردیم . در کافه عمو حجت برای استفاده از سرویس بهداشتی و خواندن نماز صبح توقف کردیم. در ساعت 7 در دشت هویج صبحانه خورده و بعد از آن، ادامه مسیر را از انتهای دشت هویج به سمت چپ در پیش گرفتیم . در بین راه دو تا سه بار استراحت های کوتاه داشته و در قسمت هایی هم دست به سنگ را تجربه کردیم. هوا بسیار عالی و مطلوب بود و بیشتر شبیه برنامه بهاره به نظر می رسید تا زمستانه !! در نهایت در ساعت 12:10 تمامی افراد گروه موفق به صعود به قله سرسخت ریزان به ارتفاع 3571 متر شدیم. در روی قله به مدت یک ساعت توقف برای گرفتن عکس های یادگاری انفرادی و گروهی و صرف ناهار داشتیم . نمایی از قله دماوند که با کلاهک زیبایی از ابر محصور شده و همچنین دشت پوشیده از برف خودنمایی می کرد. بر روی قله مفتخر به دیدار دکتر "علیرضا بهپور" نیز شدیم. مسیر برگشت را به دلیل سختی مسیر از همان راه رفت به پایین نیامدیم و مسیر را دورتر کرده و به سمت قله های پرسون و سیاه ریز و از گردنه افجه بش حرکت کردیم و در نهایت بعد از عبور از قله " سیاه ریز " به ارتفاع 3290 متر به سمت دره حرکت کردیم تا به دوراهی پرسون- ریزان و در نهایت در تاریکی و در ساعت 17:20 به دشت هویج رسیدیم. در آنجا توقف داشته تا تمام افراد گروه جمع شوند و استراحت نیز داشته باشیم و در آخر در ساعت 19:40 این برنامه بعد از نزدیک به 15 ساعت کوهپیمایی با موفقیت و سلامت تمام اعضای گروه به پایان رسید.

شروع - ساعت ۵:۰۵

Aevalanche Mar 28, 2018

سلام
    چرا همش میدون امام حسین؟
    ریزان چندین یال صعود توی دشت هویج داره که باید در انتخاب یال زمستانیش خیلی دفت کرد.

• Photo of Hengameh
    Hengameh Apr 7, 2018

سلام .
    محل قرار این گروه میدان امام حسینه برای برنامه هایی که سمت شرق میریم.