صعود به قله الوند

one day 21 minutes
May 17, 2024
May 2024

near Gol Dar, Hamadan Province (Iran)

پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
ساعت ۶:۳۰ صبح از سر در آزادی دانشگاه شریف حرکت کردیم و ساعت ۱۲:۰۰ به محل پای صعود(گنجنامه و جنگنامه یا آبشار کتیبه) رسیدیم و ساعت ۱۲:۲۰ شروع به حرکت کردیم، ساعت ۱۴:۰۰ به میدان میشان رسیدیم و پس از استراحت یک ساعته، ساعت ۱۵:۰۰ حرکت کردیم و ساعت ۱۶:۰۰ به دشت نادر رسیدیم و پس از دو پیمایش دیگر ساعت ۱۷:۵۰ به پناهگاه کلاغ لانه رسیدیم(پناهگاه کلاغ‌لانه شامل دو مجموعه هر کدام شامل دو اتاق ۳۰ نفره است و همچنین فوم ۳ سانتی متری کف پناهگاه به علاوه موکت امکان خواب خوشی را به شما می‌دهد، همچنین چشمه و سرویس بهداشتی این پناهگاه قابل استفاده می‌باشد)، صبح به دلیل یخ‌زدگی و چالش فنی مسیر به‌دلیل برف زیاد امسال از صعود به قله کلاغ لانه صرف نظر کرده و ساعت ۰۸:۲۰ به سمت قله الوند حرکت کردیم و ساعت ۰۹:۰۰ به قله رسیدیم وساعت ۰۹:۴۰ حرکت کردیم که در مسیر تکه‌هایی از برفچال های جذاب بهاری عبور کردیم و از تخت نادر مسیر بازگشت خود را در پیش گرفتیم و ساعت ۱۲:۳۰ با تجربه باد شدید در مسیر به محل پای صعود رسیدیم و بعد از نهار و ۸ ساعت مسیر(ساعتی به دلیل خرابی ماشین) در نهایت ساعت ۲۲:۰۰ به آزادی رسیدیم.