صعود به قله کرکوه از مسیر آبشار سنگان

Photo ofصعود به قله کرکوه از مسیر آبشار سنگان Photo ofصعود به قله کرکوه از مسیر آبشار سنگان Photo ofصعود به قله کرکوه از مسیر آبشار سنگان

September 30, 2023
September 2023

near Sangān-e Bālā, Tehran (Iran)

قله کرکو از جمله قله های کمتر صعود شده و ناشناخته می باشد. از روستای خور در جاده چالوس و نیز از روستای سنگان در جاده امامزاده داوود قابل صعود است. ابتدای سنگان بالا و در محل امامزاده پارک کنید، مسیر ابشار سنگان را پیش بگیرید ، دست راست ابشار سنگان ، آبشار را دور بزند واز کابل های نصب شده درمنطقه به بالای آبشار بروید . به گردنه که برسید دست چپ مسیر قله پهنه سر و دست راست رو به بالا مسیر قله کرکو می باشد. در مسیر یک چشمه پرآب و گوارا وجود دارد. زمستان احتمال ریزش بهمن در این مسیر وجود دارد.
شهرهای نزدیک :
2- مسیر جنوب شرقی، از سمت تهران و روستای سنگان
3- تهران-واریش
راهنمای صعود به قله کرکوه از سنگان:
از جاده امامزاده داود به روستای سنگان بالا رفته و پس از پارک ماشین، پیاده روی خود را از کنار امامزاده قاسم در مسیر جاده خاکی آغاز می کنید. حدود 2 ساعت بعد به آبشار سنگان می رسید. از سمت راست آبشار حرکت کرده کمی جلوتر از سنگها بالا رفته و در مسیر قله پهنه سار قرار می گیرید. حدود 1.5 ساعت بعد به گردنه پهنه سار در ارتفاع 3 هزار متر می رسید. روی گردنه، سمت چپ مسیر قله پهنه سار و سمت راست مسیر قله کرکوه است. از گردنه تا قله کرکوه حدود یک ساعت دیگر راه در پیش دارید.