صعود به قله حلیل کوه، گروه حوزوی آفاق

Photo ofصعود به قله حلیل کوه، گروه حوزوی آفاق Photo ofصعود به قله حلیل کوه، گروه حوزوی آفاق Photo ofصعود به قله حلیل کوه، گروه حوزوی آفاق

December 7, 2019

ساعت ۱۱ : پایان مسیر کوهپیمایی
ساعت ۱۲ : پایان برنامه قم

توضیحات:
ارتفاعات حلیل «كوهي با ارتفاع ۲۲۹۵ متر در ۳۵ کیلومتری جنوب قم واقع شده است.
کوه حلیل همچون یک دیوار بلند در امتداد و موازی این رودخانه بر دو روستای بیدهند و ابرجس سایه افکنده است
بالای این کوه، دشت نسبتا وسیعی است چندین برابر یک زمین فوتبال که از پایین اصلا چنین تصوری وجود ندارد. با چشم اندازی بسیار زیبا. تقریبا اکثر روستاهای اطراف با باغات و مزارع آن از این ارتفاع بخوبی قابل رویت است. رو به شرق و شمال که بایستی روستاهای بیدهند و کرمجگان و ابرجس و قباد بزن و کهک و میم و دستگرد و در سمت غرب روستای علی آباد و چاله گنبد و مزارع امامزاده یحیی بخوبی و بدون دوربین قابل شناسایی است.

برنامه ۷۵ گروه آفاق، هم تمرینی بود برای دوستانی که دوره طراحی مسیر را گذرانده اند و هم صعود گروه اصلی. ابتدا ۹ نفر در قالب سه تیم که هرکدام دارای حداقل یک نفر آشنا با مسائل مسیریابی کوهستان بود، از سه مسیر مختلف صعود را آغاز نموده و گروه اصلی نیز پس از آماده شدن در قالب ۱۱ نفر از روستا حرکت کردند. تمام مسیر ها و گروه ها در پهنه وسیع بالای حلیل کوه به هم پیوسته و در قله یکی شدند. مسیر های صعود حلیل هر کدام دارای زیبایی ها و جلوه های خاص خود است، از دالان های صخره ای عبور کرده و به قله می رسند. هوای مطبوع، چای دودی و سوپ ویژه کوه هم مزید بر نشاط و رافع خستگی کوهنوردان شد.