صعود به قله چلیشاه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰

June 21, 2021
June 2021

near Khorramābād, Razavi Khorasan (Iran)

برنامه امروز یک تمرین خوبِ وسط هفته بود.
شروع برنامه صبح ساعت ۵:۴۵ دقیقه بهمراه آقایان؛ گودرزی، آقایی، هوشیار، وحید آقا و آقای صداقت و خودم (احمدی) از شهرک صنعتی چناران بود.
این صعود پیشنهاد آقای صداقت بود.
چون هدف از برنامه یک تمرین سرعتی استقامتی بود از مسیر سمت راست و کف دره که مسیری طولانی نسبت به پاکوب اصلی می باشد حرکت کردیم.

مسیری که به پیشنهاد آقای صداقت انتخاب شده بود، صخره ای و پر از حوضچه های سنگی بود، که در اثر ضربات آبشارهای فصلی به شکلی زیبا و کاسه ای پدید آمده‌اند.
البته در این فصل سال اثری از آب وجود نداره.
به خاطر سایه بودن مسیر و حفظ رطوبت خاک، سرسبزی نسبی به چشم میخورد.
انتهای مسیر به چند درخت چنار بزرگ و یک درخت گردوی با طراوت و چشمه ای کوچک ختم می‌شد، که با توجه به اقلیم خشک و خشن و صخره ای منطقه چیزی شبیه به قطعه ای از بهشت بود.
ارتفاع در این نقطه حدود ۱۵۰۰ متر از سطح دریا بود.
پس از خوردن صبحانه از سمت راست دیواره صعود را شروع کردیم.
باید حداقل ۶۰۰ متر ارتفاع می گرفتیم تا به قله می رسیدیم.
مسیر فاقد پاکوپ بود و از آنجا که تجربه ای قبلی از مسیر نداشتیم چندین بار مجبور به برگشت و انتخاب راه تازه ای شدیم.
بالاخره پس از رسیدن به صخره سنگی از شیار سمت راست باریکه ای برای صعود پیدا کردیم و با کمک به دیگر رفقا روی خط الرس قرار گرفتیم، جاییکه قله روبه روی ما بود.
پس از ۲۰ دقیقه، روی قله بودیم.
از آنجاییکه زمان بیشتری نسبت به پیش بینی از دست داده بودیم و هوا هم گرم شده بود و آب کافی هم نداشتیم پس از گرفتن عکس یادگاری، از مسیر پاکوپ به سمت پایین حرکت کردیم .
البته مسیر فرود هم دارای شیبی تند و سنگی و پس از معدن سنگ مرمر، یک سینه کش باحالی داره که انصافاً از ما انرژی خوبی گرفت.
حدوداً ساعت ۱۲ رسیدم جای ماشین.