صعود به ناظر بزرگ(شكرلقاس)

August 5, 2017
August 2017

near Namār, Māzandarān (Iran)

محل كمپ ما در قسمت مسطحي در ارتفاع ٢٤٠٠ متر، در بالاي رودخانه بود، كه فراموش كردم نقطه ي آن را مشخص كنم. چون فرصت زيادي نداشتيم بيشتر پيش نرفتيم. در ارتفاع ٢٦٠٠ سمت چپ مسير، و همينطور بالاتر جاهاي خوبي براي كمپ وجود دارد.
براي صعود مسير را از دشت پنيري انتخاب كرديم و دامنه
ي جنوبي مشرف به دشت را بالا رفتيم. البته بهتر بود كمي زودتر از آنچه روي ترك ثبت شده بالا ميرفتيم! بعد از رسيدن به خط الراس بايد به سمت غرب حركت كرد. انتهاي خط الراس جاي قله مشخص خواهد شد، البته قله كمي با آنچه ديده مي شود فاصله دارد.
براي برگشت اشتباه كرديم و مسير را از چوپانهاي محلي پرسيديم كه زودتر برسيم. ولي دره اي كه به سفارش آنها انتخاب كرديم اصلا مسير درستي نبود و بسيار پرخطر بود!
بهتر است براي فرود همان مسير صعود انتخاب شود.

انتهاي دشت پنيري

برنامه ي خيلي خوبي بود، فقط مسير برگشت ما رو پي نگيريد🤐

• Photo of chaichi چایچی
    chaichi چایچی Nov 21, 2017

ممنون از ثبت تراک اب برای برداشت در چه موقعیتهایی موجود است بعلاوه محل اطراق شبانه کجاست