SW Canal Cavall Bernat (pujada) - Canal dels Avellaners (baixada)

Photo ofSW Canal Cavall Bernat (pujada) - Canal dels Avellaners (baixada) Photo ofSW Canal Cavall Bernat (pujada) - Canal dels Avellaners (baixada) Photo ofSW Canal Cavall Bernat (pujada) - Canal dels Avellaners (baixada)

May 7, 2015
May 2015

near Monistrol de Montserrat, Catalunya (España)

El Cavall Bernat és una agulla de la Muntanya de Montserrat ubicada a la comarca del Bages, a cavall sobre el límit entre els municipis de Monistrol de Montserrat i de Marganell. Dins el massís ocupa una posició central, localitzant-se a l'extrem més occidental de la Regió de la Tebaida o de Sant Salvador.

En aquesta ocasió sortirem de l'aparcament de Sta. Cecilia pel Camí de l'Arrel fins arribar al trencall de la Canal del Cavall Bernat. Aquesta canal esta equipada amb cordes de diferents mides per ajudar-nos en l'ascens.

Un cop a dalt, ens acostarem a l'Ermita de St. Antoni on disposarem d'una panoramica excel·lent del Cavall Bernat. Tot seguit seguirem fins al Cap de Mort per desgrimpar fins a l'inici de la Canal dels Avellaners (Es pot evitar creuar Cap de Mort donant una volta pel corriol que passa per la seva esquerra). El descens es fa entre un bosc d'arbres mal arrelats i un terra malmès i ple de fullaraca. Molt de compte!

Un cop al Camí de l'Arrel, retornarem a Sta. Cecilia.
Ruta de dificultat moderada que pot ser difícil si no es te bona forma física per tibar de les cordes del Cavall Bernat.