← Part of Samanlı Dağları

Sultaniye'den Örnekköy'e ( 2015 09 )

Photo ofSultaniye'den Örnekköy'e ( 2015 09 ) Photo ofSultaniye'den Örnekköy'e ( 2015 09 ) Photo ofSultaniye'den Örnekköy'e ( 2015 09 )

March 26, 2020
September 2015

near Sultaniye, Kocaeli (Türkiye)

Kalabalık bir arkadaş grubu olarak başladık güne. Hep birlikte Serindere’nin insana huzur veren o muhteşem parkurunu yürüyecektik. Sonbahar özgü güzelliğiyle doğa kendini hissettirmeye başlamış, ağaçların sararan yapraklar dökülerek çevremize çoktan farklı bir ahenk katmaya başlamıştı.

Yürüyüşün başlayacağı noktaya geldiğimizde Karpuzdere karşıladı bizi . Huzur veren şırıltısıyla, vefalı dostlarına hoş geldiniz diyordu sanki. Tüm katılımcılar az sonra başlayacak yürüyüşün heyecanını yaşıyordu. Öyle ki, önceden bu parkuru yürümüş olanlar, kendilerini bekleyen güzellikleri yenilerle paylaşmaya başlamıştı bile.

Yürüyüşümüzün ilk bölümünde Karpuz derenin üzerinde bulunan köprüden geçerek, eski ama hâlâ kullanılmakta olan bir değirmeni ziyaret ettik. Bu eski güzellik, tepesinden gelen akarsuyla birlikte koca bir çınarın altında ziyaretçilerini bekliyordu.

Parkurun ilerleyen kısımlarında çınarların altında yürümeye devam ederken, az da olsa kayın ve gürgen ağaçlarına rastladık. Etraftaki diğer canlılar ise yavaş yavaş kendilerini doğadan çekmeye başlamış, kış hazırlığı içersine girmişlerdi.

Karpuzdere ise kendisini ziyarete gelmiş olan dostlarına eşlik etmeye devam ediyor, onları yalnız bırakmıyor, yükseklerden görünen görüntüsüyle de herkesi cezbediyordu. Tünel girişine geldiğimizde ellerimizdeki fenerleri yakıp tek sıra yürüyüş düzeni aldık. Yaklaşık 150 uzunluğundaki bu geçiş çoğumuz için heyecan vericiydi.

Yavaş yavaş yolun sonuna gelerek bizi bekleyen alabalık tesislerine ulaştık. Bir kısmımız Karpuz derenin serin sularında eğlenirken, diğer kısmımız ziyafetini çıkaracağımız mangalın hazırlıklarına başladı hemen. Kurulu olan salıncağın keyfini çıkartanlar da yok değildi. Yemeğin üzerine içilen çaylar ise tüm yorgunluğumuzu alıp götürdü.

Ayrılık vakti geldiğinde ise artık vedalaşmak gerekiyordu Serindere’yle. Keyifli bir parkurda sıcak insanlarla bir günün daha sonuna geldik böylece. Dönüş yolunda tatlı bir yorgunluk vardı üzerimizde, aklımızda ise sonbahar rotalarının hayali…