Sultaniye Kıranyurt yaylası Sultaniye

Photo ofSultaniye Kıranyurt yaylası Sultaniye Photo ofSultaniye Kıranyurt yaylası Sultaniye Photo ofSultaniye Kıranyurt yaylası Sultaniye

May 5, 2017
May 2017

near Sultaniye, Kocaeli (Türkiye)

Bu parkurun başlangıcından yaylaya kestirme çıkan patikayı bulana kadar bir süre asfaltdan yürüdük. (Dere kenarından patika olmasına rağmen. ) Patika başlangıç noktasından tırmanarak bir yola çıktık.Orman kesim yolu olsa da bu yol bir yerde bitiyor.Bu nedenle tekrar vadi içinden yaylaya doğru dik bir çıkış yaptık. Bu parkuru iki kişi keşif amaçlı yürüdük. Guruplar için uygun olmadığı kanaatindeyim. Yaylada yayla sakinleri tüm çeşmeleri yok etmişler. Belliki bölgeye gelenlerden rahatsız olmuşlar. Yayla içindeki bir çeşmeyide zapturapt altına almışlar.Yaylanın en yakınındaki orman yolundan gidilebilir yere kadar gittik.Bir yerde yol ve sonrasında patikada yok oldu.Dere istikametine doğru aşağıya doğru indik.Tesadüf bu olsa gerek dik yamaçdan bir yerden iniş bulduk.Derede su olmaması işimizi kolayladı.Yolu bulduğumuzda tamda aracımızı bıraktığımız noktada yürüyüşümüz sona erdi.Bu parkurda yürümek isteyen arkadaşlarımıza tavsiye : Yayladan sonraki kısım için gecikmeden gün ışığı varken erken yola çıkmakta fayda var. Zira orman içi yollar bitiyor.İnişde çok dik yamaçlar var. Uygun bir iniş bulamazsanız işiniz zor.

• Photo of suatdincer
    suatdincer May 5, 2017

Bu parkurun başlangıcından yaylaya kestirme çıkan patikayı bulana kadar bir süre asfaltdan yürüdük. Dere kenarından patika olmasına rağmen. patika başlangıç noktasından tırmanarak bir yola çıktık.Orman kesim yolu olsa da bu yol bir yerde bitiyor.Bu nedenle tekrar vadi içinden yaylaya doğru dik bir çıkış yaptık. Bu parkuru iki kişi keşif amaçlı yürüdük. Guruplar için uygun olmadığı kanaatindeyim. Yaylada yayla sakinleri tüm çeşmeleri yok etmişler. Belliki bölgeye gelenlerden rahatsız olmuşlar. Yayla içindeki bir çeşmeyide zapturapt altına almışlar.Yaylanın en yakınındaki orman yolundan gidilebilir yere kadar gittik.Bir yerde yol ve sonrasında patikada yok oldu.Dere istikametine doğru aşağıya doğru indik.Tesadüf bu olsa gerek dik yamaçdan bir yerden iniş bulduk.Derede su olmaması işimizi kolayladı.Yolu bulduğumuzda tamda aracımızı bıraktığımız noktada yürüyüşümüz sona erdi.Bu parkurda yürümek isteyen arkadaşlarımıza tavsiye : Yayladan sonraki kısım için gecikmeden gün ışığı varken erken yola çıkmakta fayda var. Zira orman içi yollar bitiyor.İnişde çok dik yamaçlar var. Uygun bir iniş bulamazsanız işiniz zor.