Sufi yolu 40/1 Sille tıp fakültesi

March 19, 2023
March 2023

near Sille, Konya (Türkiye)

Sufi yolu; İstanbul’dan Konya’ya uzanan, gerek hacıların gerek Mevlevi dervişlerinin takip ettiği bir rotadır. Biz de bu 9 vilayetten geçen 801 km Lik rota’yı aslına sadık kalarak etaplara bölüp zaman zaman farklı etaplarını yürümeye karar verdik. Bu etabımız ise son etap olan sille köyü ile Mevlana türbesi olan 16 km Lik rotayı 2 ye bölerek tıp fakültesinde bitirdik. Tabi bu sufi yolunu yürürken geçmişten gelen bazı ritüeller de var biz de elimizden geldiğince bu etik kurallara uymaya çaba gösterdik.
Ulaşım; Konya’ya 10 km uzaklıktaki sille mahallesinden tıp fakültesine kadar olan etaptır. Rota ring olmadığı için şehir merkezinden hareket eden toplu taşımalar ile sille ye hareket edip, son durak olan tıp fakültesinden yine toplu taşıma araçları ile dönüş yaptık.
Düşünceler; Rota düzenlenmeye başlamış ve tabelalar yerleştirilmiş, memleketimizde ki bu rota bizi gururlandırsa da tanıtımın olmayışı ve hala çok kişinin bu rotayı bilmemesi bizi üzmüştür. Gerek İnstagram gerek wikilocta bu etabın tanınmasında biz de üZerimize düşeni yaparak tanıtmaya çalışacağız.
Ekip;
Talha Çetintaş
Mücahit Navruz
Mehmet Korhan
Umut Yavuz
Ve 16 suyu kaynağından içenler üyesi

PictographReligious site Altitude 3,862 ft

Sille çay camii

Sille köyü içinde bulunan Selçuklu zamanından kalma bu cami sufi yolunun geçiş noktalarından biri olup biz yürüyüşümüze bu noktama başladık.

Sarayköy

Rota üzerinde ki Konya’ya bağlı bir köy

Rotada bol miktarda su kaynağı mevcut olup yanınızda az miktarda su almanız kafi olacaktır.

PictographReligious site Altitude 4,134 ft

Sarayköy camii

PictographReligious site Altitude 4,170 ft

Türbe

Mola noktası

Çay molası verdiğimiz ara nokta