Photo ofSuera - Els orgues - Mas de la campana - Font de Castro - Cova de Mahoma - Castell - Suera Photo ofSuera - Els orgues - Mas de la campana - Font de Castro - Cova de Mahoma - Castell - Suera Photo ofSuera - Els orgues - Mas de la campana - Font de Castro - Cova de Mahoma - Castell - Suera

September 19, 2018
September 2018

near Benitandús, Valencia (España)

(VAL) La primera part de la ruta és espectacular, les vistes són molt bones, els orgues donen un joc per a la fotografia que val la pena visitar. La segona part està passada per aigua amb la quantitat de fonts que es poden visitar. Una ruta molt agradable en gran part dels sentits.

Abans de començar l'explicació, s'ha de comentar que la ruta que es va a explicar comença a Suera i va direcció als orgues finalitzant amb la visita al castell, així doncs, es comença la ruta amb la pujada forta i s'acaba amb una baixada més suau.

La ruta comença a Suera. Deixem el cotxe al parquing que hi ha al mig del poble, just al final del camí d'Onda.
A partir d'ací, ens dirigim cap a l'interior del poble pel carrer Font seca i al finalitzar el primer pany de cases, hi ha unes escales que van cap a dalt del poble fins el carrer Benitandús, on, girant cap a l'esquerra direcció cap a les afores del poble, comença la nostra ruta.

Una volta eixim del poble i continuant per la prolongació del carrer Benitandús, ens trobarem en una primera bifurcació que agafarem cap a la dreta per començar a pujar. Es continuarà pujant fins la primera revolta, on, a l'esquerra, hi ha un camí de terra amb una paleta que ens indica la direcció cap a Benitandús, s'ha de seguir aquesta direcció.
Continuant recte per aquesta pista forestal, ens trobarem amb una segona paleta on hi ha indicades dues direccions, 1º PAS (tot recte) i 2º PAS (direcció de la que venim). No hem de seguir ninguna de les dues direccions, ja que, la direcció que volem agafar és un sender que es troba just davant de la mateixa paleta, per tant, continuarem pel sender deixant la paleta a la nostra esquena i mirant cap a nosaltres.

A partir d'ací no hi ha problema, es segueix el sender que no té cap bifurcació, fins a passar el bosquet de carrasques que es troba en una curva tancada i tapada per la vegetació. Quan es passa aquest bosquet, trobem el sender que continua recte i baixant cap a Benitandús i un altre sender a la dreta i amb un gir tancat que puja bruscament fins els òrgans, és aquest segon sender el que hem d'agafar.

Una volta ens trobem en aquest sender, passarem per els òrgans (un lloc meravellós) i cotinuarem baixant pel mateix sender sense cap tipus de problema fins arribar prop del mas de la campana on realitzarem un canvi de sender a pista forestal.

Aquesta pista forestal està prou bé i es pot caminar sense problema fins arribar al mas de la campana. Ací, hi ha dues opcions, la primera és seguir per la pista forestal (opció que es pot observar al nostre mapa), la segon opció, és agafar el sender que va per l'esquerra del mas i cap enrere del mateix (opció més agradable per la quantitat d'aigua).

Continuant per la pista forestal tal i com vam realitzar nosaltres, arribem a una bifurcació on ens indica cap a l'esquerra una font, la font del cantal, nosaltres no agafem aquesta direcció i continuem a la dreta per anar a la font de castro, la qual es troba seguint la pista sense desviacions.

Una volta a la font de Castro i després de gaudir d'aquest espai, seguim la nostra ruta per el sender que es troba pegat al panell amb informació del castell. Tot seguit, i després de recorrer uns pocs metres d'aquest sender, ens trobem amb una paleta amb moltes direccions. La direcció que nosaltres anem a seguir, és la de Suera i Castell.

Quan ens trobem en aquesta direcció, no hi ha pèrdua possible, ja que, es segueix per aquest sender fins arribar al castell (on pujarem) i posteriorment es continua el sender per arribar al final d'aquest. Hi ha que destacar que ens desviem un moment per anar a veure la cova de Mahoma, que es troba separada de la circular.

Al finalitzar la senda, ens trobarem amb una nova paleta que ens indicarà el camí per anar a les diferents fons que ja hem visitat i la direcció per anar a Suera. Serà la direcció de Suera la que agafarem.

Així doncs, continuant en aquesta direcció farem un canvi a pista forestal asfaltada i posteriorment a car