Stražilovo-Stara Remeta-Grgteg-Brankov grob-Stražilovo

Photo ofStražilovo-Stara Remeta-Grgteg-Brankov grob-Stražilovo Photo ofStražilovo-Stara Remeta-Grgteg-Brankov grob-Stražilovo Photo ofStražilovo-Stara Remeta-Grgteg-Brankov grob-Stražilovo

July 12, 2022
July 2022

near Velika Remeta, Vojvodina (Serbia)

Staza kreće od spomenika Branku Radičeviću na izletištu Stražilovo. Skreće levo preko mostića, i serpetinama ide kroz šumu. Na izlazu iz šume skreće se desno na makadamski put koji vodi do grebenskog puta i asfalta. Tu se skreće levo na asfalt i nakon 300 metara silazi se sa asfalta i ide se nizbrdo ka Velikoj Remeti. Put prolazi kroz vikend naselje. U jednom trenutku je opet asfalt, i nakon 200-300 metara izkazi se na glavni put za Veliku remetu gde se skreće desno. Asfalt vodi do manastira, tu može da se natoči voda. ( Put do Velike remete je obeležen plavo belim oznakam).
Nakon manastira put prelaci u tucanik i vodi do manastira Grgeteg uz ispisane putokaze. kada se uđe u selo Grgeteg ima restoran, a kod samog manastira ima i česma. Mora malo da se vrati unazad kako bi našli stzu za dalje. Put dalje nastavlja preko potoka pa uz brdo ka grebenskom putu. Na nekoliko mesta ima račvanja, ali su sve lepo obeležena. Kada se dođe do grebenskog puta (Partizanski put) pređe se cesta i nastavi se uzbrdo i prati se paralelno grebenski put. U jednom trenutku se izlazi na asfalt i odmah zatim se skreće desno ka Brankovom grobu. Put vodi direktno do Brankovog groba. Zatim se sepertinama silazi na početnu tačku. Potrebno je pašljivo silaziti ovim sepertinama, jer je na nekim delovima stazu odnela voda.

U jednom trenutku staza izlazi na asfalt i odmah posle 10 metara staza se vraća na makadamski put koji vodi ka Brankovom grobu

Ovde se mešaju oznake FG maratona i Bukovačkog maratona

Kada se izadje na asfalt, samo se prede put i nastavi se uzbrdo kroz šumu

Oznake na drvetu

Ide se pravo

Račvanje

Produžava se desnim putem

Od manastira se produžava uzbrdo makadamskim putem

Na ovoj raskrsnici skrećemo asfaltom desno ka manastiru Velika Remeta

Nakon 300 metara skrećemo desno i silazimo sa asfalta

Sa makadamskog puta izlazimo na asfalt i skrećemo levo

Nakon kratkog ali jakog uspona, izlazi se na makadamski put i skreće se desno.

Most na početku

Kod restorana Čardak se odmah skreće levo preko malog mostića i prati se staza obeležena plavo belim oznakama