Strand van Genets

July 23, 2015

near Genêts, Basse-Normandie (France)

Wandeling begint op de Camping Les Coques d'Or‎ In Genets.Straat oversteken en dan direct richting strand. Nadat je langs een paardenrenbaan bent gekomen kom je bij het strand. Maar de zee ligt ( als het laag water is erg ver. Er zijn alleen wadden. Een een prachtig uitzicht over Mont St Michel. Langs het strand gelopen met als je goed kijkt enige resten van bunkers. ( vond nog twee hulzen van 1937) Je loopt over het strand voorbij het dorp Saint Jean le Thomas. Verder lopen langs de kust kan alleen bij laag water. En let op dat je niet wegzakt in de klei. Ik wilde een stuk verderop de berg opklimmen maar dat bleek eigenlijk onmogelijk in verband met de vele doornstruiken. Niet door te komen. Terug gegaan en via een pad omhoog. Terugweg vervolgt over de weg langs de kust. ( je ziet dan eigenlijk alleen duinen om je heen. Ik ben een zijweg ingelopen en daar aan de kust een piepkleine caravan die een lekker tapbiertje verkoopt. ( biere presse) klein stukje over strand en daarna weer naar de weg en terug naar de camping. Heerlijke tocht maar neem vooral genoeg water mee als het warm is want langs het strand is verder geen schaduw. Ik heb de toch middelmatig gegeven vanwege het moeilijke klimstuk in de doorstruiken maar anders was het GEMAKKELIJK

Mont St.Michel

Prachtig uitzicht over Mont St Michel.