STAZE MATARUŠKE BANJE - narandžasta i plava

Photo ofSTAZE MATARUŠKE BANJE - narandžasta i plava Photo ofSTAZE MATARUŠKE BANJE - narandžasta i plava Photo ofSTAZE MATARUŠKE BANJE - narandžasta i plava

April 23, 2020
April 2020

near Mataruška Banja, Central Serbia (Serbia)

PLANINARSKO - REKREATIVNE STAZE MATARUŠKE BANJE

~ NARANDŽASTA STAZA~ (kombinacija sa plavom)

Lagana kružna staza do vrha Oštra glavica 728m. Početak je iz Pećinske ulice u Mataruškoj banji. Krenite pravo Pećinskom ulicom i posle 100m, sa leve strane nalazi se most preko potoka Pećinac po kome je ulica i dobila naziv, skrenite i nastavite da se krećete pravo do prve raskrsnice, gde se odvajate sa asfaltnog puta desno i dalje nastavljate šumskim putem. Vrlo brzo kreće i prvi uspon, nastavite pravo. Tokom uspona sa leve i desne strane biće dosta sporednih puteva ali ne obraćajte pažnju na njih, već se krećite glavnim putem prateći trasu. Preporučljivo je da pratite obeležja na stablima pored staze, obično su to strelice i horizontalne linije narandžasto - bele boje, prateći to znaćete da li ste na pravom putu. U podnožju vrha naićićete na još jednu raskrsnicu koja se spaja sa zelenom stazom i zajedno idu na vrh. Nastavite da se penjete pravo i uskoro staza počinje da bude blaža i stranom prilazi vrhu sa zadnje strane, nastavlja sve do sedla u podnožju ali o njemu nešto kasnije. Od sedla skrenite desno i blagim usponom dolazite na sam vrh. Uživajte u pogledu! ;)
Za povratak postoji više opcija, možete se vratiti istom stazom do raskrsnice gde se spajaju narandžasta i zelena staza, potom nastaviti silazak zelenom i tako izbeći povratak istom stazom. Ova trasa ima drugačiju putanju, nastavlja se sa plavom (detaljan opis plave staze možete videti na mom profilu).
Spustite se opet do sedla, samo što trasa dalje nastavlja pravo, blago uzbrdo nekih 200m. Opet dolazite na raskrsnicu, gde skrećete desno. Odavde počinje silazak, tačnije sve je nizbrdo. Sledeća deonica je za mnoge najlepši deo staze, zato što prolazi stranom koja je poznata po odličnim vidikovcima na Golijski masiv i čuvenu lakat krivinu na Ibarskoj magistrali.
Od trećeg vidikovca je napravljen prekid pri trasiranju pa je spojena jedna deonica pravom linijom, nemojte da vam ovo pravi zabunu. Pratite plava obeležja i nastavite nizbrdo.

Na stazi ima jedan izvor, ne tako pouzdan što se tiče vode, preporuka je da ne koristite vodu za piće, već samo kao tehničku. Ponesite sa sobom 2l vode.

Detaljan opis plave staze:

Detaljan opis crvene staze:

Dužina staze: 10km
Uspon: 510m

Sve informacije vezane za trasu:
Marko Kuševija
mob: 064/ 539 82 41
kusevija@gmail.com

PictographIntersection Altitude 720 ft

Raskrsnica gde se spajaju zelena i narandžasta staza.