STAZE MATARUŠKE BANJE - crvena

April 8, 2020
March 2020

•   4.7 1 review

near Mataruška Banja, Central Serbia (Serbia)

PLANINARSKO - REKREATIVNE STAZE MATARUŠKE BANJE

~ CRVENA STAZA~

Za ovu stazu bi se moglo reći da je nastavak plave staze, pošto se posle 2km uključuje na plavu stazu koja nastavlja do vrha Oštra glavica 728m.
Da bi bilo jednostavnije predstaviti ovu stazu, spojio sam jednu kružnu trasu čiji je povratak malo izmenjen od standardne plave staze. Pošto krenete uz Pećinsku ulicu i prođete odvajanje za narandžastu i zelenu stazu, dolazite do osnovne škole u Matarugama, preko puta nje, tačnije sa vaše leve strane nalazi se odvajanje za crvenu stazu. Staza ide uglavnom šumskim putem kroz četinarsku šumu. Nakon dva kilometra uključujete se na plavu stazu. Preporučujem da pratite trasu i nastavite još par stotina metara uzbrdo i dolazite do fantastičnog vidikovca sa koga se vidi Golijski masiv i čuvena lakat krivina na Ibarskoj magistrali. Uživajte u pogledu! ;)
Posle kraćeg odmora za uživanje u pogledu sledi povratak plavom stazom. Nakon 700m stižete do kolibe lokalnih lovaca i obližnjeg izvora, ne tako pouzdanog, preporuka je da ne koristite vodu za piće, već samo kao tehničku. U nastavku staza ide makadamskim putem do samog izlaska na asfalt. Kako bi izbegli asfalt, skrenuli smo desno i kroz šumu dolazite do oboda livade, a zatim vrlo brzo i na šumski put koji vas vodi na početnu tačku.
Staza je laka i pogodna za početnike, kao i za osobe sa slabijom kondicijom.

Dužina staze: 6km
Uspon: 250m

Staze je obeležio i markirao poznati kraljevački planinar Branislav Binić - Bine

Sve informacije vezane za trasu:
Marko Kuševija
mob: 064/ 539 82 41
kusevija@gmail.com

• Photo of Milica Popović
    Milica Popović May 2, 2021

Nešto lakša staza, jasno obeležena i jednostavna za praćenje, uz malu izmenu plave staze pred kraj rute. Za one sa slabijom kondicijom, ima nekoliko ravnih delova staze na kojima mogu napraviti predah, a na kraju uspona biće nagrađeni lepim pogledom.