Ολοκληρωμένη Διάσχιση Υμηττού: Μονή Αγ. Ιωάννη Κυνηγού- Ακρωτήριο Ζωστήρας

Photo ofΟλοκληρωμένη Διάσχιση Υμηττού: Μονή Αγ. Ιωάννη Κυνηγού- Ακρωτήριο Ζωστήρας Photo ofΟλοκληρωμένη Διάσχιση Υμηττού: Μονή Αγ. Ιωάννη Κυνηγού- Ακρωτήριο Ζωστήρας Photo ofΟλοκληρωμένη Διάσχιση Υμηττού: Μονή Αγ. Ιωάννη Κυνηγού- Ακρωτήριο Ζωστήρας

May 20, 2023
May 2023

near Stavrós, Attica (Greece)

Η ιδέα ήρθε από το διαδικτυακό βιβλίο του πεζοπόρου Αντώνη Καλογήρου , του οποίου το ίχνος ακολούθησα (εκτός από το κομμάτι μετά το πάρκο κεραιών κάτω από τον Εύζωνα με το ραντάρ). Πολύ χρήσιμη καταγραφή ειδικά στο τελευταίο 1/3 στον Νότιο Υμηττό, όπου τα σημάδια είναι ελάχιστα και περιλαμβάνεται κίνηση στον οικιστικό ιστό Βάρης- Βουλιαγμένης. Η πορεία είναι μεν κουραστική λόγω του αναπτύγματος, της απουσίας σκιάς, του τερέν, κάποιων καταβάσεων με κλίση σε βραχώδες έδαφος (συγκεκριμένα πριν το Σέσι και μετά την κορυφή του Μαυροβουνίου) και ορισμένων μεγάλων τμημάτων χωματόδρομου. Ωστόσο προσφέρει πανοραμικές εικόνες του λεκανοπεδίου, των Μεσογείων και του Σαρωνικού, επισκέπτεται το σπήλαιο του Αρχεδήμου που πραγματικά αξίζει (προσοχή στην κατάβαση- ένα σκοινί βοηθάει), και περιλαμβάνει ωραίες αναβάσεις ειδικά προς το πάρκο κεραιών, το Μαυροβούνι και τον Ξερόβραχο. Καλό είναι κάποιος να έχει μαζί του μαγιό, καθώς η άφιξη στο ακρωτήριο Ζωστήρας το απόγευμα μπορεί να συνδυαστεί με μπάνιο στα λιμανάκια (Δεν το έκανα και το μετάνιωσα). Εκτός από ένα πηγάδι στο Σέσι (χωρίς κουβά συνδεδεμένο στο σκοινί) και κάποια σουπερμάρκετ που περνάμε διασχίζοντας την Βάρης- Κορωπίου, νερό δεν υπάρχει πουθενά (ήπια σχεδόν 4 λίτρα).

Photo ofΜονή Αγ. Ιωάννη Κυνηγού- Χώρος στάθμευσης. Μπαίνουμε στο μονοπάτι 11 Photo ofΜονή Αγ. Ιωάννη Κυνηγού- Χώρος στάθμευσης. Μπαίνουμε στο μονοπάτι 11 Photo ofΜονή Αγ. Ιωάννη Κυνηγού- Χώρος στάθμευσης. Μπαίνουμε στο μονοπάτι 11

Μονή Αγ. Ιωάννη Κυνηγού- Χώρος στάθμευσης. Μπαίνουμε στο μονοπάτι 11

Μονοπάτι 10

PictographCave Altitude 1,880 ft

Είσοδος σπηλαίου Νυχτερίδας

Κορυφή Κορακοβούνι Β

Κoρυφή Κορακοβούνι

Photo ofΔιάσελο ΟΤΕ. Άσφαλτος και χώρος πικ-νικ Photo ofΔιάσελο ΟΤΕ. Άσφαλτος και χώρος πικ-νικ Photo ofΔιάσελο ΟΤΕ. Άσφαλτος και χώρος πικ-νικ

Διάσελο ΟΤΕ. Άσφαλτος και χώρος πικ-νικ

Photo ofΚολωνάκι. Φτάνουμε στο πάρκο κεραιών Photo ofΚολωνάκι. Φτάνουμε στο πάρκο κεραιών Photo ofΚολωνάκι. Φτάνουμε στο πάρκο κεραιών

Κολωνάκι. Φτάνουμε στο πάρκο κεραιών

Photo ofΣτη στροφή του δρόμου πάμε αριστερά ανηφορικά Photo ofΣτη στροφή του δρόμου πάμε αριστερά ανηφορικά Photo ofΣτη στροφή του δρόμου πάμε αριστερά ανηφορικά

Στη στροφή του δρόμου πάμε αριστερά ανηφορικά

Photo ofΔεξιά σε χωματόδρομο που τελειώνει σχεδόν αμέσως Photo ofΔεξιά σε χωματόδρομο που τελειώνει σχεδόν αμέσως Photo ofΔεξιά σε χωματόδρομο που τελειώνει σχεδόν αμέσως

Δεξιά σε χωματόδρομο που τελειώνει σχεδόν αμέσως

Κάτω από τον Εύζωνα

Πέτρινο ορόσημο

Χωματόδρομος με κεραίες

Photo ofΤριγωνομετρικό κολωνάκι. Αρχίζει απότομη κατάβαση στο Σέσι Photo ofΤριγωνομετρικό κολωνάκι. Αρχίζει απότομη κατάβαση στο Σέσι Photo ofΤριγωνομετρικό κολωνάκι. Αρχίζει απότομη κατάβαση στο Σέσι

Τριγωνομετρικό κολωνάκι. Αρχίζει απότομη κατάβαση στο Σέσι

Photo ofΕκκλησάκι Αγ. Ευσταθίου και Καταφύγιο Κυνηγετικού Συλλόγου Κορωπίου Photo ofΕκκλησάκι Αγ. Ευσταθίου και Καταφύγιο Κυνηγετικού Συλλόγου Κορωπίου Photo ofΕκκλησάκι Αγ. Ευσταθίου και Καταφύγιο Κυνηγετικού Συλλόγου Κορωπίου

Εκκλησάκι Αγ. Ευσταθίου και Καταφύγιο Κυνηγετικού Συλλόγου Κορωπίου

Πηγάδι. Δεν ήπια.

Διχάλα. Πάμε αριστερά

Photo ofΑριστερά και αμέσως δεξιά σε μονοπάτι Photo ofΑριστερά και αμέσως δεξιά σε μονοπάτι Photo ofΑριστερά και αμέσως δεξιά σε μονοπάτι

Αριστερά και αμέσως δεξιά σε μονοπάτι

Διάσελο Σταυρός

Photo ofΕδώ θέλει προσοχή. Δεξιά ακολουθώντας την πυκνή σήμανση πάει για Τρύπια σπηλιά και Τερψιθέα. Εμείς πάμε αριστερά Photo ofΕδώ θέλει προσοχή. Δεξιά ακολουθώντας την πυκνή σήμανση πάει για Τρύπια σπηλιά και Τερψιθέα. Εμείς πάμε αριστερά Photo ofΕδώ θέλει προσοχή. Δεξιά ακολουθώντας την πυκνή σήμανση πάει για Τρύπια σπηλιά και Τερψιθέα. Εμείς πάμε αριστερά

Photo ofΣήμανση του ΣΠΕΛΕΟ για βάραθρο Μαυροβουνίου αριστερά. Την αγνοούμε και συνεχίζουμε την ανάβαση από δεξιά Photo ofΣήμανση του ΣΠΕΛΕΟ για βάραθρο Μαυροβουνίου αριστερά. Την αγνοούμε και συνεχίζουμε την ανάβαση από δεξιά

Photo ofΚολωνάκι λίγο χαμηλότερα από την κορυφή του Μαυροβουνίου Photo ofΚολωνάκι λίγο χαμηλότερα από την κορυφή του Μαυροβουνίου Photo ofΚολωνάκι λίγο χαμηλότερα από την κορυφή του Μαυροβουνίου

Κολωνάκι λίγο χαμηλότερα από την κορυφή του Μαυροβουνίου

Photo ofΣυνεχίζουμε ευθεία. Δεξιά πάει στην Τερψιθέα μέσω του ρέματος Βαρελά Photo ofΣυνεχίζουμε ευθεία. Δεξιά πάει στην Τερψιθέα μέσω του ρέματος Βαρελά Photo ofΣυνεχίζουμε ευθεία. Δεξιά πάει στην Τερψιθέα μέσω του ρέματος Βαρελά

Συνεχίζουμε ευθεία. Δεξιά πάει στην Τερψιθέα μέσω του ρέματος Βαρελά

Photo ofΈξοδος σε χωματόδρομο. Πάμε αριστερά. Έχουμε μπροστά μας την κορυφή Στρώμα με τις εγκαταστάσεις της πολιτικής αεροπορίας Photo ofΈξοδος σε χωματόδρομο. Πάμε αριστερά. Έχουμε μπροστά μας την κορυφή Στρώμα με τις εγκαταστάσεις της πολιτικής αεροπορίας Photo ofΈξοδος σε χωματόδρομο. Πάμε αριστερά. Έχουμε μπροστά μας την κορυφή Στρώμα με τις εγκαταστάσεις της πολιτικής αεροπορίας

Photo ofΑφήνουμε τον χωματόδρομο και ακολουθούμε σήμανση μέσα από καμένα πεύκα Photo ofΑφήνουμε τον χωματόδρομο και ακολουθούμε σήμανση μέσα από καμένα πεύκα Photo ofΑφήνουμε τον χωματόδρομο και ακολουθούμε σήμανση μέσα από καμένα πεύκα

Αφήνουμε τον χωματόδρομο και ακολουθούμε σήμανση μέσα από καμένα πεύκα

Photo ofΈξοδος σε χωματόδρομο. Πάμε αριστερά Photo ofΈξοδος σε χωματόδρομο. Πάμε αριστερά Photo ofΈξοδος σε χωματόδρομο. Πάμε αριστερά

Έξοδος σε χωματόδρομο. Πάμε αριστερά

Photo ofΠερνάμε τη μπάρα και πάμε αριστερά στην άσφαλτο Photo ofΠερνάμε τη μπάρα και πάμε αριστερά στην άσφαλτο Photo ofΠερνάμε τη μπάρα και πάμε αριστερά στην άσφαλτο

Περνάμε τη μπάρα και πάμε αριστερά στην άσφαλτο

Photo ofΚοντά στο μνημείο των πυροσβεστών και τη Θρακιά Συκιάς. Αριστερά σε χωματόδρομο περνώντας τη μπάρα Photo ofΚοντά στο μνημείο των πυροσβεστών και τη Θρακιά Συκιάς. Αριστερά σε χωματόδρομο περνώντας τη μπάρα Photo ofΚοντά στο μνημείο των πυροσβεστών και τη Θρακιά Συκιάς. Αριστερά σε χωματόδρομο περνώντας τη μπάρα

Photo ofΑφήνουμε το χωματόδρομο. Δεξιά κάτω Photo ofΑφήνουμε το χωματόδρομο. Δεξιά κάτω Photo ofΑφήνουμε το χωματόδρομο. Δεξιά κάτω

Αφήνουμε το χωματόδρομο. Δεξιά κάτω

PictographCave Altitude 867 ft
Photo ofΣπήλαιο Αρχεδήμου ή Νυμφολήπτου ή Πανός Photo ofΣπήλαιο Αρχεδήμου ή Νυμφολήπτου ή Πανός Photo ofΣπήλαιο Αρχεδήμου ή Νυμφολήπτου ή Πανός

Σπήλαιο Αρχεδήμου ή Νυμφολήπτου ή Πανός

Αφήνουμε τον χωματόδρομο προς τα δεξιά. Έχει σημάδια

Photo of'Εξω από τον υποσταθμό της ΔΕΗ. Μπαίνουμε σε ρέμα Photo of'Εξω από τον υποσταθμό της ΔΕΗ. Μπαίνουμε σε ρέμα Photo of'Εξω από τον υποσταθμό της ΔΕΗ. Μπαίνουμε σε ρέμα

'Εξω από τον υποσταθμό της ΔΕΗ. Μπαίνουμε σε ρέμα

Photo ofΔεξιά στην άσφαλτο (οδός Νυμφών) και αμέσως αριστερά στην περίφραξη Photo ofΔεξιά στην άσφαλτο (οδός Νυμφών) και αμέσως αριστερά στην περίφραξη Photo ofΔεξιά στην άσφαλτο (οδός Νυμφών) και αμέσως αριστερά στην περίφραξη

Δεξιά στην άσφαλτο (οδός Νυμφών) και αμέσως αριστερά στην περίφραξη

PictographMountain pass Altitude 416 ft
Photo ofΎψωμα. Περπατάμε χωρίς συγκεκριμένο μονοπάτι Photo ofΎψωμα. Περπατάμε χωρίς συγκεκριμένο μονοπάτι Photo ofΎψωμα. Περπατάμε χωρίς συγκεκριμένο μονοπάτι

Ύψωμα. Περπατάμε χωρίς συγκεκριμένο μονοπάτι

Δεξιά στην άσφαλτο (οδός Ανδρέα Παπανδρέου)

PictographProvisioning Altitude 154 ft
Photo ofΔιασχίζουμε την Βάρης-Κορωπίου και περνάμε απέναντι στην οδό Κέρκυρας Photo ofΔιασχίζουμε την Βάρης-Κορωπίου και περνάμε απέναντι στην οδό Κέρκυρας

Διασχίζουμε την Βάρης-Κορωπίου και περνάμε απέναντι στην οδό Κέρκυρας

Ανεβαίνουμε χύμα τον λόφο

PictographSummit Altitude 372 ft
Photo ofΛόφος Λαθούριζας. Αρχαία Ακρόπολη Δήμου Αναργυρούντος Photo ofΛόφος Λαθούριζας. Αρχαία Ακρόπολη Δήμου Αναργυρούντος Photo ofΛόφος Λαθούριζας. Αρχαία Ακρόπολη Δήμου Αναργυρούντος

Λόφος Λαθούριζας. Αρχαία Ακρόπολη Δήμου Αναργυρούντος

Photo ofΆσφαλτος οδού Πολύμνιας. Φτάνουμε σε διασταύρωση και περνάμε απέναντι στην οδό Πασιφάης Photo ofΆσφαλτος οδού Πολύμνιας. Φτάνουμε σε διασταύρωση και περνάμε απέναντι στην οδό Πασιφάης Photo ofΆσφαλτος οδού Πολύμνιας. Φτάνουμε σε διασταύρωση και περνάμε απέναντι στην οδό Πασιφάης

Έξοδος σε χωματόδρομο. Πάμε αριστερά

Χύμα κάτω

Οδός Παναγούλη. Κάτω δεξιά

Photo ofΟδός Αντιγόνης. Ανεβαίνουμε σκαλάκια προς τον Ξερόβραχο κοντά σε εκκλησία Photo ofΟδός Αντιγόνης. Ανεβαίνουμε σκαλάκια προς τον Ξερόβραχο κοντά σε εκκλησία Photo ofΟδός Αντιγόνης. Ανεβαίνουμε σκαλάκια προς τον Ξερόβραχο κοντά σε εκκλησία

Οδός Αντιγόνης. Ανεβαίνουμε σκαλάκια προς τον Ξερόβραχο κοντά σε εκκλησία

PictographSummit Altitude 500 ft
Photo ofΚορυφή Ξερόβραχου και ορύγματα. Ο σιδερένιος σταυρός είναι λίγο νωρίτερα Photo ofΚορυφή Ξερόβραχου και ορύγματα. Ο σιδερένιος σταυρός είναι λίγο νωρίτερα Photo ofΚορυφή Ξερόβραχου και ορύγματα. Ο σιδερένιος σταυρός είναι λίγο νωρίτερα

Κορυφή Ξερόβραχου και ορύγματα. Ο σιδερένιος σταυρός είναι λίγο νωρίτερα

Photo ofΚεραία. Φτανουμε σε άσφαλτο στο νεκροταφείο Βουλιαγμένης Photo ofΚεραία. Φτανουμε σε άσφαλτο στο νεκροταφείο Βουλιαγμένης Photo ofΚεραία. Φτανουμε σε άσφαλτο στο νεκροταφείο Βουλιαγμένης

Κεραία. Φτανουμε σε άσφαλτο στο νεκροταφείο Βουλιαγμένης

Photo ofΕίμαστε πια στη Φασκομηλιά. Αφήνουμε τον χωματόδρομο. Έχει σημάδια Photo ofΕίμαστε πια στη Φασκομηλιά. Αφήνουμε τον χωματόδρομο. Έχει σημάδια Photo ofΕίμαστε πια στη Φασκομηλιά. Αφήνουμε τον χωματόδρομο. Έχει σημάδια

Είμαστε πια στη Φασκομηλιά. Αφήνουμε τον χωματόδρομο. Έχει σημάδια

Τρίστρατο. Πάμε δεξιά

Κόβουμε προς τα κάτω χωρίς μονοπάτι

PictographTunnel Altitude 91 ft
Photo ofΥπόγεια διάβαση παραλιακής λεωφόρου Photo ofΥπόγεια διάβαση παραλιακής λεωφόρου Photo ofΥπόγεια διάβαση παραλιακής λεωφόρου