Σταυρός-Σέλωμα-Μπάρμπα-Γκορτσιά, Όλυμπος

Photo ofΣταυρός-Σέλωμα-Μπάρμπα-Γκορτσιά, Όλυμπος Photo ofΣταυρός-Σέλωμα-Μπάρμπα-Γκορτσιά, Όλυμπος Photo ofΣταυρός-Σέλωμα-Μπάρμπα-Γκορτσιά, Όλυμπος

September 9, 2018
September 2018

near Litóchoro, Central Macedonia (Greece)

Εύκολη διαδρομή μήκους 8 χιλιομέτρων. Ξεκινάει από το καταφύγιο του Σταυρού στα 930μ. υψόμετρο. Μετά από μικρή πορεία χωρίς υψομετρικές και με πυκνή βλάστηση φτάνουμε στη θέση Μάννα, ονομασία του ρέματος που περνάει από εκεί. Κατόπιν ανηφορίζουμε για να φτάσουμε στη θέση Σέλωμα στα 1100μ. υψόμετρο, όπου το μονοπάτι χωρίζει με επιλογή Μπάρμπα ή Κορομηλιά. Η συνέχεια για Μπάρμπα ακολουθεί έντονη ανηφόρα με κλίση που μας βγάζει γρήγορα στο στόχο μας, κοντά στα 1500μ. Από εκεί θα κατηφορίσουμε από το πολυσύχναστο μονοπάτι του Ολύμπου για να καταλήξουμε σύντομα στα Διασταύρωση (Γκορτσιά).

• Photo of nverde
    nverde Oct 31, 2021

Πολύ όμορφη διαδρομή, ιδιαίτερα το φθηνόπωρο. Την κάναμε αντίστροφα ξεκινώντας από Γκορτσιά. Από τη θέση Μπάρμπα θέλει λίγο προσοχή γιατί δεν είναι εύκολο να βρεις το μονοπάτι που πάει προς Σέλωμα. Πρέπει να περάσεις μέσα από τις φτέρες και να βρεις το κόκκινο σημάδι σε ένα δέντρο απ' όπου αρχίζει η κατάβαση. Εκεί, στα πρώτα 10' πορείας από Μπάρμπα προς Σέλωμα, το μονοπάτι δεν είναι καθόλου ξεκάθαρο και έχει πάρα πολύ απότομη κλίση. Μετά είναι πολύ εύκολο και πανέμορφο, μέσα από δάση πεύκου και μετά οξιάς. Οδηγεί στο ρέμα Μάνα και μετά από εύκολη πεζοπορία με σχεδόν μηδαμινή κλίση στο καταγύγιο του Σταυρού. Δεν είδαμε κάπου βρύση ή πηγή για ανεφοδιασμό νερού.