Σταυρός Φλαμουρίου - θαλάσσιες σπηλιές / κυκλική διαδρομή

Photo ofΣταυρός Φλαμουρίου - θαλάσσιες σπηλιές / κυκλική διαδρομή Photo ofΣταυρός Φλαμουρίου - θαλάσσιες σπηλιές / κυκλική διαδρομή Photo ofΣταυρός Φλαμουρίου - θαλάσσιες σπηλιές / κυκλική διαδρομή

April 16, 2024
April 2024

near Moní Metamorfóseos Sotíros Flamouríou, Thessaly (Greece)

Σταυρός - μονή Φλαμουρίου - Παλιόκαστρο - Βαμβακίτσες - θαλάσσιες σπηλιές - ακρωτήριο Αγ. Νικολάου (Ταρσανάς) - μονή Φλαμουρίου - Σταυρός

Το μονοπάτι ξεκινάει από τη θέση Σταυρός, όπου φτάνει χωματόδρομος.
Μέχρι τη μονή Φλαμουρίου είναι καθαρό, φαρδύ και διασχίζει δάσος οξιάς - καστανιάς.
Μετά τη μονή συνεχίζουμε σε ευδιάκριτο μονοπάτι μέχρι διακλάδωση, όπου στρίβουμε ΝΑ προς Κορομπλιά. Αφού διασχίσουμε ξερή ρεματιά συνεχίζουμε ανηφορικά μέχρι διακλάδωση προς Παλιόκαστρο και Μνημείο Αλφόνς. Ακολουθούμε πορεία προς Παλιόκαστρο, όπου υπάρχουν λίγα ερείπια οχύρωσης. Μέχρι εκεί η κατάσταση του μονοπατιού είναι ικανοποιητική (σε κάποια σημεία η βλάστηση εμποδίζει).
Από Παλιόκαστρο προς Σπηλιές (υπάρχει σχετική σήμανση με ζωγραφισμένο βελάκι σε πέτρα, αλλά έχει ξεθωριάσει αρκετά) μέσω της ράχης Βαμβακίτσες, σε αρκετά τμήματα της διαδρομής το μονοπάτι είναι δυσδιάκριτο και δύσβατο εξαιτίας της πυκνής θαμνώδους βλάστησης. Υπάρχει όμως σήμανση (κυρίως γαλάζια αλλά και κόκκινη μπογιά) που βοηθάει, αλλά χρειάζεται ψάξιμο για να εντοπιστεί (φυσικά απαιτείται χρόνος και διάθεση για εξερεύνηση/ταλαιπωρία).
Μετά την κατάβαση της ράχης Βαμβακίτσες φτάνουμε σε διακλάδωση με το εθνικό μονοπάτι Ο2 (περιοχή Ιπνοί), το οποίο βρίσκεται σε πολύ καλύτερη κατάσταση και από κάποια σημεία προσφέρει εξαιρετική θέα προς τη θάλασσα και τις θαλάσσιες σπηλιές.
Στρίβουμε ΒΔ επί του Ο2 και σύντομα φτάνουμε σε νέα διακλάδωση προς βόρεια, την οποία ακολουθούμε σε καλό μονοπάτι με θέα προς θαλάσσιες σπηλιές και φτάνουμε στο ακρωτήριο Αγ. Νικολάου (Ταρσανάς), όπου υπάρχει μικρή παραλία και ερείπια ναυπηγείου.
Συνεχίζουμε σε σχετικά καλό μονοπάτι προς ΒΔ και σύντομα στρίβουμε ΝΔ με ανηφορική πορεία, περνάμε μέσα από ελαιώνα, συναντούμε ξανά το Ο2 (δεν το ακολουθούμε) και εγκαταλελειμμένο μαντρί και μετά από 2 χλμ περίπου ακολουθούμε διακλάδωση προς μονή Φλαμουρίου και φτάνουμε τελικά στη θέση Σταυρός απ' όπου ξεκινήσαμε.

Δυστυχώς ένα μεγάλο τμήμα του μονοπατιού έχει καταστραφεί ολοσχερώς από πρόσφατη διάνοιξη χωματόδρομου (από το μαντρί μέχρι διακλάδωση προς μονή Φλαμουρίου - περίπου 2χλμ απόσταση και 150 μέχρι 400μ. υψόμετρο) .

Σήμανση υπάρχει σε όλη τη διαδρομή.
Πόσιμο νερό υπάρχει έξω από τη μονή Φλαμουρίου.

(Υπάρχει λάθος στην καταγραφή του υψομέτρου, μέσω του gps.
Τα σωστά είναι: μέγιστο υψόμετρο 780μ., ελάχιστο υψόμετρο 0μ.)