Stara planina, Vražija glava, Tri čuke

Photo ofStara planina, Vražija glava, Tri čuke Photo ofStara planina, Vražija glava, Tri čuke Photo ofStara planina, Vražija glava, Tri čuke

September 14, 2020
September 2020

near Kopilovtsi, Област Монтана (България)

11-13.09.2020.
Stara planina

organzator ispred udruženja Mila Milenković, pomoćnici Dejan Vukmanov i Tamara Jovanović

broj učesnika 60

Reče mi jedan čovek svojevremeno da su Pirot i neka mesta iza Pirota mnogo daleko, gledano iz ugla organizatora jedne planinarske akcije, da to nije Fruška gora i da ne budem baš toliko siguran da ću moći sakupiti dovoljno zainteresovanih članova.
U godišnjem planu udruženja našla se akcija Stara planina, prilika je bila da se prihvatim izazova, no, kako u poslednje vreme radije biram ulogu učesnika ili bar nekoga ko nije direktno uključen u samo organizaciju akcije.

Mila se prihvatila uloge organizatora, ideju da ona osmisli akciju na Staroj planini sam oberučke prihvatio, I tada i sada kada kuckam ove misli znao sam da će sve biti više nego dobro, kako inače može biti kada su akcije i avanture narandžastih u pitanju. Naravno da je interesovanje bilo ogramno, naravno da smo napunili ceo autobus sa svih 60 sedećih mesta.

Ljudi iz planinskih predela, planinari sa kojima se družimo i viđamo po planinama kada nas vide najpre pomisle da smo mi ravničari bolji za stolom dok sa slašću jedemo paprikaš i da su vrhovi od bezmalo 2000 m visine pretežak izazov za našu veliku gurpu. Još kada procenu vrše na osnovu gazdinog obima struka a ne na osnovu njegove pređene kilometraže i broja ispenjanih vrhova tek su onda u velikoj zabludi. Nije gazda od juče.

Iznenađenje je tim veće kada svih 60 učesnika a uz njih i naš vozač, jer ne može nas ni bilo ko da vozi, pređu stazi bez ijedne poteškoće. Tako je bilo u subotu 12. septembra kada smo predvođeni bračnim parom Lazić, vrsnim poznavaocima staza i bogaza na Staroj planini i pojačani sa nekoliko planinara iz Niša i Beograda činili jednu poveliku grupu od 70-ak duša željnih novih avantura.

Svaka je planina lepa na svoj način, Stara je pokazala svoju lepotu iako smo je tek, tek osetili prelazeći deo od Ladne vode preko Vražje glave i Tri čuke. Vratićemo joj se mi ponovo, možda i brže nego što neki misle.

Po hiljaditi put kažem, lepo je biti na čelu ovakvog tima, lepo i izazovno.
Podelio sam foto album Mile koja je bila glavni organizator ove akcije, ja inače malo fotkam pa moje fotke ne bi prikazale sve ono što smo videli i doživeli.
Mili još jednom hvala i očekujem od nje i dogodine doprinos u vidu jedne ili dve akcije na nekoj novoj, lepoj i zanimljivoj lokaciji.

Ladna Vodica

Vraza Glava (1936)

• Ikarkg Nov 9, 2023

Postovani,
    Da li je ova staza kojim slucajem markirana na terenu barem u nekom delu ili ne?