Photo ofStara planina: vrh Midžor, od planinarskog doma Babin Zub (novo ime P.D. Midžor) Photo ofStara planina: vrh Midžor, od planinarskog doma Babin Zub (novo ime P.D. Midžor) Photo ofStara planina: vrh Midžor, od planinarskog doma Babin Zub (novo ime P.D. Midžor)

August 27, 2022
August 2022

near Crni Vrh, Central Serbia (Serbia)

U pitanju je klasični uspon na Midžor koji počinje od planinarskog doma Babin Zub, koji se sada zove Midžor. Poznato je da je u pitanju tzv. planinski autoput, i da je ova staza tehnički potpuno nezahtevna. Čini je skup zemljanih puteva koje su uglavnom napravili kvadovi i terenska vozila. Veći deo staze se vidi čak i sa parkinga doma. Upravo zbog toga je ova staza jako popularna i od srca preporučujem da ne idete vikendom. Mi smo se bukvalno gurali s ljudima na stazi, i svakih 5 minuta morali da se sklanjamo terencima i da dišemo njihovu prašinu. Videli smo ljude kako se spuštaju u starkama i japankama. Iako staza nije tehnički zahtevna, kondiciono spada u prosečne srpske trekove, sa nekih 700 metara nadmorske visine za popeti. To ne treba shvatati olako. Priroda je divna, ali ne mogu reći da sam se lepo provela sa svom tom gužvom i praktično žurkom od tridesetak ljudi na vrhu. Onaj skaredni presto koji su napravili na vrhu da ne pominjem. Ako na planini tražite samoću, kao ja, razmotrite druge opcije.