Stanys amagats 3. Refugi de L'Illa. Refugi de la Pera

Photo ofStanys amagats 3. Refugi de L'Illa. Refugi de la Pera Photo ofStanys amagats 3. Refugi de L'Illa. Refugi de la Pera Photo ofStanys amagats 3. Refugi de L'Illa. Refugi de la Pera

July 27, 2023
July 2023

near Ràmio, Escaldes-Engordany (Andorra)

Según mi costumbre primero en euskera y luego en castellano.
Daramazkigun hiru etapetatik ederrena hauxe dela esango nuke. Hasiera erosoa eta ederra da basoan barrena eta erreka ezkerrean dugula. L'Estal Serreren bidea utzi, erreka egurrezko zubi batetik gurutzatu eta belardi gozagarri bat gurutzatu ondoren lanean hasten gara Collada dela Marianara iritsi arte. Refugi de Perafitan (irekia eta ongi zaindua) atseden hartu eta gero bideari ekiten diogu. Gu Estany de la Noutik pasatu gara. Leku atsegina da. Port de Perafitan Andorra utzi eta Lleidan sartzen gara.
Refugi dels Stanys de la Peran gu eta beste bikote bat bakarrik gaude. Eskerrak zeren komun eta dutxa bakarra daude. Horren jende gutxi egonik ongi konpondu gara baina jende gehiagorekin egonaldia konplikatu daiteke. Aurrekoetan bezala hemen ere oso ondo tratatu gaituzte. Aterpera iritsi baino lehen azalpen historikoa eskaintzen duen panela topatu dugu, alegia, judutar ugarik naziengandik ihes egiteko Port de Perafitatik pasatzen zirela.

De las tres etapas, la más bonita. Empezamos bajando por sendero cómodo por bosque y a la vera de un torrente. Al llegar a L'Estal Serrer torcemos a la izquierda, cruzamos el arroyo por un puente de madera, atravesamos una pradera jugosa y comenzamos a trabajar hasta llegar a la Collada de la Maiana. En el Refugi de Perafita (libre y muy limpio) descansamos y después subimos pasando por el Estany de la Nou. En el Port de Perafita abandonamos Andorra y entramos en Lleida. Antes del refugio un panel nos recuerda que muchos judíos que escapaban de la persecución nazi, lo hacían por este puerto. El refugio está casi vacío, lo cual se agradece por que no hay más que una ducha y lavabo. Como en los refugios anteriores nos han tratado estupendamente.