Sta.Magdalena Puigsac - Taga - Puig de Coma d'Olla - Puig Estela

Photo ofSta.Magdalena Puigsac - Taga - Puig de Coma d'Olla - Puig Estela Photo ofSta.Magdalena Puigsac - Taga - Puig de Coma d'Olla - Puig Estela Photo ofSta.Magdalena Puigsac - Taga - Puig de Coma d'Olla - Puig Estela

January 12, 2020
January 2020

near Pardines, Catalunya (España)

Espectacular ruta on gaudireu d'unes increibles vistes de molts punt significatius de Catalunya.
Sortirem des de l'esglèsia de Santa Magdalena de Puigsac, on s'arriba per un petit camí asfaltat de sentit únic ( cal vigilar doncs per anar i tornar ), des del poble de Pardines, a 6 kms de Ribes de Freser.

Prenem una pista i passarem per la Masia de Can Roca, un pèl més endavant, en arribar a l'encreuament, prenem direcció mà dreta, cap a Coll de Bac i el Taga, en una pujada suau i d'on en breu gaudirem d'unes magnífiques vistes del poble de Pardines. Arribarem de nou a una desviació que prendrem a mà esquerra seguint els punts grocs. Més endavant, arribarem al Pla d'Ulldebou i després a la Barraca del Pla de Sinan. Seguirem en direcció sud-oest per passar per la vall entre ambdues muntanyes i trobarem un polvorí d'aquells on antigament s'hi guardava munició. Seguint amunt, arribem a La Comallonga, ja som a uns 1.900 metres d'alçada i des d'aquí girarem a mà dreta per anar a buscar el cim de Taga., 2.039 m. El cim del Taga, és uns dels cims a millors vistes de tota Catalunya. I veiem gran part de tot el pirineu català, per tant, gran part del GR-11, hi veiem cims i serres tant entranyables com el Montseny, Montserrat, el Pedraforca, una part de la muntanya d'Andorra, i és un immens balcó de tota la Plana de Vic. Fins i tot, i amb molt bona vista o una bona càmera, es pot veure la Torre de Collserola si es sap trobar.

Desfarem aquesta petita pujada per encarar camí cap al cim del Puig de Coma d'Olla, passant per la Portella d'Ogassa ( 1.798 m ) i simplement, seguint la carena en direcció est. Des del cim del Puig de Coma d'Olla ( 1.941 m ), gaudirem de nou de grans vistes de Ripoll, Sant Joan de les Abadesses, i d'una bona part del pla Gironí.

Seguirem la carena per passar pel cim del Puig Estela ( 2.013 m ) i des d'on baixarem al Coll de Pal ( 1.777 m ) i prendre direcció cap a Pardines. Passarem pel Pla de Font Freda ( 1.592 m ), o sovint s'hi forma un petit estany per ja prendre pista cap a l'encreuament del Pla de l'estany i tornar a l'inici.