Sta Magdalena (Alt Empordà) 100 cim No Essencial

Photo ofSta Magdalena (Alt Empordà) 100 cim No Essencial Photo ofSta Magdalena (Alt Empordà) 100 cim No Essencial Photo ofSta Magdalena (Alt Empordà) 100 cim No Essencial

August 12, 2023
August 2023

near Terrades, Catalunya (España)

El 100 cim de Santa Magdadelna que és el nom que li dona la FEEC al cim i que en realitat és la Ermita de Santa Magdalena. Està ubicat a la Muntanya de Santa Magdalena. Molt a prop hi ha un vèrtex geodèsic, que correspon a Santa Maria de Codó.
Al costat del punt d'inici hi ha el Santuari de la Mare de Déu de la Salut i el pantà de Darnius Boadella.

L'Ermita de Santa Magdalena (s. XV) és una església del municipi de Terrades (Alt Empordà) inclosa en l'Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya.
L'ermita de Santa Magdalena és documentada al segle XIV amb el nom de Santa Maria de Codó, topònim antic de la muntanya. Posteriorment, en una circular del bisbe Andreu Bertran de l'any 1425, consta que estava enrunada i s'havia de reparar. Així doncs l'actual edifici data de finals del segle XV i fou construït sobre les restes de l'antiga ermita. (Wikipedia)

PUNT D'INICI: Santuari de la Mare de Déu de la Salut (Terrades)

COM ARRIBAR:: Al santuari s’hi arriba des de Terrades direcció St. Llorenç de la Muga i just en el Km. 0 agafar trencall a la dreta i seguir per la GI-504 fins el santuari. Zona d'aparcament gratuïta i zona de pícnic

DIFICULTAT: Fàcil. Ruta per corriols fàcils i per pista forestal. Marques grogues

RUTA: Des del pàrquing comencem a caminar passant pel costat del Santuari i de seguida trobem unes escales a l’esquerra (wp01). Seguim per la pista fins el wp04 on agafarem un corriol a l'esquerra fins arribar al wp05 que girarem a la dreta. El camí es molt pedregós fins a tocar de l'ermita Un cop a dalt a l'altre costat de l'ermita podem gaudir d'unes bones vistes de l'embassament de Boadella, Terrades i Sant Llorenç de la Muga.

TORNADA: Nomes cal desfer el camí.

Santa Magdalena (100 cim)

Santuari de la Mare de Déu de la Salut

Santuari de la Mare de Déu de la Salut 17731, Terrades, Girona, ESP

Vèrtex - Santa María de Codó

Santa María de Codó

Itinerànnia: Ae33- Mare de Déu de la Salut

wp02 Esquerra

• Photo of Jaume.cat
    Jaume.cat Oct 27, 2023

Ruta feta! curta però molt maca 👍 Carles!

• Photo of CarlesLN
    CarlesLN Oct 27, 2023

Gràcies Jaume per la teva valoració.