Photo ofST. SALVADOR DE BIANYA - VIA ROMANA - EL SITJAR - CAPSACOSTA - ST. SALVADOR DE BIANYA Photo ofST. SALVADOR DE BIANYA - VIA ROMANA - EL SITJAR - CAPSACOSTA - ST. SALVADOR DE BIANYA Photo ofST. SALVADOR DE BIANYA - VIA ROMANA - EL SITJAR - CAPSACOSTA - ST. SALVADOR DE BIANYA

October 27, 2014
October 2014

•   2.3 1 review

near Sant Salvador de Bianya, Catalunya (España)

Ruta a cavall entre La Garrotxa i el Ripollès.

Comencem la ruta al nucli de Sant Salvador de Bianya, cercant l'enllaç de la Via Romana, que ens portarà a la Collada de Capsacosta. Un cop trobada la Via Romana, ascendim suaument per la vessant sud de la muntanya, deixant la Vall de Bianya a les nostres esquenes i seguim el camí serpentejant que ens durà fins a la collada de Capsacosta. La Via Romana, té trams que estan molt ben conservats i d'altres que s'han anat deteriorant amb el pas dels anys, sobretot a partir dels anys 1926 i 1927, quan es va constriuïr l'actual C-153, per unir la Vall de Bianya amb Sant Pau de Segúries, deixant la Via Romana com a camí ramader i ultimament de senderisme.
Un cop arribats a la Collada de Capsacosta, comença el camí de baixada cap el poble de Sant Pau de Segúries, per la part obaga de la muntanya, només cal anar en compte de no patinar amb les pedres, ja que estàn molt erosionades i amb l'humitat, són una mica perilloses. Vorejem el poble de Sant Pau, per agafar l'antic camí ral d'Olot a Camprodon (la Via Romana formava part d'aquest mateix camí) i seguim en direcció a Can Peric, però abans d'arribar-hi, deixem la pista, i ens desviem a la dreta per agafar una altre pista, que ens durà fins un transformador, arribats a aquest punt, deixem la pista (que ens portaria de nou a Sant Pau) i agafem un corriol que ens durà a la carena del Turó del Sitjar, possiblement la part més dreta de tot el recorregut, un cop assolida la carena, seguim en direcció nord, cap a la Collada del Sitjar, on previament creuarem una magnífica zona de pastura. Continuarem vorejant el Turó del Sitjar, per arribar a la casa del Sitjar, on podrem fer una parada a la Font del Sitjar i veure l'ermita que hi ha a uns metres de la casa. A partir d'aqui, comença un tram de corriol emboscat fins arribar a les Roques Blanques, amb un puja i baixa de petits turons, desenvocant a la carretera de la Vall del Bac, concretament al Mas de l'Om, començarem a pujar de nou pel mig del bosc, per arribar a la casa del Diumal i posteriorment a la carretera C-153,hem optat per fer un tram de carretera per arribar al Coll de Capsacosta, on finalment baixarem pel dret per un camí que ens portarà de nou a Sant Salvador de Bianya.

SANT SALVADOR DE BIANYA

COLL_DE_CAPSACOSTA

• Photo of Ari Starp
    Ari Starp May 2, 2019

És una ruta de fa 5 anys i no sé si algú més l’haurà fet des de llavors. Els primers 10km tot correcte, 0 complicacions ni dificultat, a partir de llavors els camins no estaven on deia el mapa i es feia complicat seguir la ruta. Finalment, al tram que passa per darrera una masia (últims 5km), el camí que continuava (s’intuia subtilment) no estava desbrossat i tot eren punxes i esbarzers. Per sort passava un GR per allà i vaig poder tornar a St Pau de Segúries. Després per tornar a St Salvador vaig desfer el primer tram d’aquesta ruta, per la via romana.