Photo ofSt Salvador de Bianya - Capsacosta - St Pau de Segúries - Via Romana - St Salvador de Bianya Photo ofSt Salvador de Bianya - Capsacosta - St Pau de Segúries - Via Romana - St Salvador de Bianya Photo ofSt Salvador de Bianya - Capsacosta - St Pau de Segúries - Via Romana - St Salvador de Bianya

October 9, 2022
October 2022

near Sant Salvador de Bianya, Catalunya (España)

Volta circular amb sortida i arribada a Sant Salvador de Bianya. Pugem pel Camí d’anar a Estudi, el port del Capsacosta (de la carretera C-153a, a 870 m), la Collada de Capsacosta (975 m), la Font de l’Arç i arribem a Sant Pau Vell (de Segúries). Fem la tornada baixant per la calçada romana del Capsacosta.

La Via del Capsacosta, és un dels pocs trams llargs de les antigues vies romanes que s’ha conservat, a Catalunya, en bon estat. Es tracta d’un tall d’una via mil·lenària que, en uns 8 km, va des del Pas dels Traginers, a la Vall de Bianya, fins a Sant Pau de Segúries, ja al Ripollès.

Aquesta calçada romana fins fa poc s’utilitzava com a camí ramader; actualment està considerada bé cultural d’interès nacional i està catalogada com a jaciment arqueològic. Amb el nom de Via Annia, es considera un ramal de la Via Augusta, a la qual s’ajuntava a l’alçada del Voló (Le Boulou).

Descripció completa i més fotografies de la ruta: http://itinerariscompartits.blogspot.com/2022/10/sant-salvador-de-bianya-capsacosta-sant.html (enllaç blau web externa)

abans d'arribar al portal del Puig, agafem un camí a la dreta, al costat d'un pal de llum

en algun mapa, Font de Maiol

camí a la Serra de Vivers

Portell de Sant Salvador (925 m)

trobem la via romana

Font de l'Arç

nosaltres anem capa Sant Pau per la pista de l'esquerra

encreuament: a la dreta

C-153a

carretera que ens porta a la via romana

deixem la pista cimentada que continua a la nostra esquerra

pal Itinerannia 'Font de l'Arç'

anem cap a l'esquerra seguint la Via Romana, evitant la variant de la Font de l'Arç