Photo ofSt Paul Yolu ( St Paul Trail ) ( Haspınar - Pednelissos - Kozan Uçan 1 , 2 Şelalesi ) Photo ofSt Paul Yolu ( St Paul Trail ) ( Haspınar - Pednelissos - Kozan Uçan 1 , 2 Şelalesi ) Photo ofSt Paul Yolu ( St Paul Trail ) ( Haspınar - Pednelissos - Kozan Uçan 1 , 2 Şelalesi )

7 hours
April 13, 2019
April 2019

near Kozan, Antalya (Türkiye)

St Paul Yolu ( St Paul Trail ) Kültür rotası Türkiye ’nin işaretli en uzun 2. kültür rotası parkurudur. Bizde bu yolun geçtiği rotanın bir bölümü olan ( Haspınar - Pednelissos - Kozan Uçan Şelalesi ) kültür rotasının 14 km'lik olan bir etabında doğa yürüyüşü gerçekleştirdik. Hava yağmur yağmar riskini göz önüne alarak rotayı biraz kısaltalım dedik çalılık bir bölüme girerek rotayı kısaltmayı başaramadık şansımıza da yağmur yağmadı aksine barçalı bulutlu güneşli bir gün içinde doğa yürüyüşümüzü gerçekleştirdik. Doğa yürüyüşünde bazen rotalardan çıkmak olağan bir olaydır bazıları bunu farklı yorumlaya bilir ama doğa yürüyüşlerinin kanununda bu tür olaylar vardır,
Bodrum kaya tepesinin üzerine konumlanmış olan Pednelissos antik kentteki devasa iki tane Sarnıç bizi kendisine hayran bıraktı bu kadar büyüklükte hiç Sarnıç görmemiştik. İçindeki su çok berrak ve hala tertemizdi, Suyun tadına bakmak için bir tane bakırdan bir kovamız olsa içine atıp su çekecektik ama bu isteğimizi yapamamak biraz üzdü. O zamanki teknolojiyle şimdikini karşılaştırmak zor geldi.

Rotamız üzerindeki Uçan 1 ve Uçan 2 şelalesine doğru yola çıktık. Uçan 1 adını almış olan şelale 62 metrelik bir yükseklikten dökülürken, Uçan 2 ise 78 metrelik bir yükseklikten dökülmektedir. Doğanın bir harikası olan Uçansu şelaleleri Aziz Paulus yolu üzerinde yer almaktadır. Bölge, yılın her mevsiminde ziyarete müsaittir. Doğa severlere yılın farklı mevsimlerinde farklı farklı manzaralar sunan bu şelalelerin ziyaretçileri, adeta fotoğraf çekmeye doyamıyorlar da denebilir. Şelalelerin döküldükleri yüzey kireç taşından oluşmaktadır. Bu sebep ile yüzeyde kopmalar yaşanmış ve çeşitli sarkıtlar oluşmuştur. Bu güzellikleri gördükten sonra yürüyüşümüz tamamladık katılım sağlayan herkese teşekkür eder ve rotalarda olmak dileğiyle ...