St Martí Xic (Castell de Voltregà) - Osona / 100 cim No Essencial

Photo ofSt Martí Xic (Castell de Voltregà) - Osona / 100 cim No Essencial Photo ofSt Martí Xic (Castell de Voltregà) - Osona / 100 cim No Essencial Photo ofSt Martí Xic (Castell de Voltregà) - Osona / 100 cim No Essencial

September 28, 2023
September 2023

near Sant Hipòlit de Voltregà, Catalunya (España)

Ruta circular des de Les Masies de Voltregà , per anar fins Sant Martí Xic (Castell de Voltregà). Un 100 cim no essencial a la comarca d'Osona, amb bones vistes, si la boira no ho impedeix i altres punts d'interès com el Mirador del Grau de Serratosa, la Bauma de la Miranda, la Cabana d'en Rabionet, el Mirador de Baulenes i d'altres que podreu descobrir si feu aquesta ruta.

Punt d'inici: Camí de Sant Martí (El Pou)
Google Maps: 42.020206529846654, 2.2153932717466147

Com arribar: Anant per la carretera BV-4608 fins a Sant Boi de Lluçanès i seguint en direcció St. Boi de Lluçanès, una mica abans del Km. 15 trobarem un encreuament. A la dreta als masos de Puiggròs i el Bellestar i a l’esquerra al Mas de Serratosa. CAl seguir en direcció al Mas de Serratosa. Seguim per aquesta pista asfaltada i al cap 1km trobarem a ma dreta un dipòsit d’aigua a la dreta. Hi ha lloc per aparcar un parell de cotxes.

DIFICULTAT: Fàcil. Ruta que va per corriols, senders i pistes fàcils de seguir. Només cal tenir en compte que si ha plogut en dies anteriors, la pista de la part final podeu trobar algun bassal.

RUTA RESUMIDA: - Mirador del Grau de Serratosa (wp07) - - Bauma de la Miranda (wp11) - Cabana d'en Rabionet (wp15) - Coll de Sant Martí (wp23) - Ermita de Sant Martí Xic (wp24) - Castell de Voltregà (100 cim) - Font de la Casanova (wp30) - Casanova de Dalt (wp31) - Coll de la Casanova (wp32) - Turó de la Miranda (wp34) - Bassot de Baulenes (wp35) - Coll de Baulenes (wp36) - Mirador de Baulenes (wp38)

El Castell de Voltregà (s. X - XI) pertany al municipi de les Masies de Voltregà (Osona) i està declarat bé cultural d'interès nacional. La primera menció escrita del Castell de Voltregà és de l'any 902. Cal situar el castell en l'estratègia d'afiançament territorial bastida per Guifre el Pelós per tal d'assegurar el control i l'estructuració del Comtat d'Osona.
Les poques restes del castell que es conserven se situen al cim d'un turó i es troben a la frau que continua vers el Grau de Sobremunt, la Miranda i el mas Serratosa, a migjorn de la coneguda com Capella de Sant Martí Xic. Tenia un terme jurisdiccional que abastava els actuals municipis de Masies de Voltregà (on es troba l'edificació), Sant Hipòlit de Voltregà, Santa Cecília de Voltregà i Sobremunt.

Sant Martí Xic és una ermita (s. XI - XII) del municipi de les Masies de Voltregà (Osona) inclosa en l'Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya. Està situada a tocar del recinte del castell de Voltregà, als seus peus. Antigament, un mur incloïa aquest edifici dintre el recinte del castell.

Photo ofCastell de Voltregà (ruïnes) (100 cim) Photo ofCastell de Voltregà (ruïnes) (100 cim) Photo ofCastell de Voltregà (ruïnes) (100 cim)

Castell de Voltregà (ruïnes) (100 cim)

PictographCar park Altitude 0 ft

wp07 Mirador del Grau Serratosa

Mirador del Morro de Bou

wp08 Dreta, graons de ferro

Deixar pista. Seguir per graons de ferro a la dreta

wp09 Banc de Mig Camí

Banc de Mig Camí

wp10 Dreta a bauma (Anada i Tornada)

PictographCave Altitude 2,817 ft

wp28 Poema en pedras

Font de Can Casanova de Dalt

PictographRuins Altitude 2,632 ft

wp31 Can Casanova de Dalt (Ruïnes)

Ruïnes de Can Casanova de Dalt. Gir a la dreta

Photo ofwp32 Collet de la Casanova i Pi de tres soques. Anada i tornada Photo ofwp32 Collet de la Casanova i Pi de tres soques. Anada i tornada Photo ofwp32 Collet de la Casanova i Pi de tres soques. Anada i tornada

wp32 Collet de la Casanova i Pi de tres soques. Anada i tornada

wp33 Esquerra

Turó de la Miranda

Bassa de Baulenes

wp36 Collet de Baulenes. Anada i tornada

Collet de Baulenes. Anada i tornada al grup escultòric

wp38 El Mirador, grup escultòric de pedra seca

El Mirador, grup escultòric de pedra seca

• Photo of ValkiriaVan
    ValkiriaVan Mar 13, 2024

Gracias por la ruta, ayer tuve la oportunidad de hacerla, aunque no la hice completa porque fui cogiendo otros caminos, pero muy chula. Gracias por el aporte! Saludos, ⛰️

• Photo of CarlesLN
    CarlesLN Mar 13, 2024

Gràcies ValkiriaVan per la teva valoració.