Photo ofSt Hipòlit de Voltregà. Bauma i Bassa de la Miranda, Ermita de St Martí Xic, Castell de Voltregà iFfont de la Casanova Photo ofSt Hipòlit de Voltregà. Bauma i Bassa de la Miranda, Ermita de St Martí Xic, Castell de Voltregà iFfont de la Casanova Photo ofSt Hipòlit de Voltregà. Bauma i Bassa de la Miranda, Ermita de St Martí Xic, Castell de Voltregà iFfont de la Casanova

April 3, 2024
April 2024

near Sant Hipòlit de Voltregà, Catalunya (España)

Ruta circular des de Sant Hipòlit de Voltregà amb molt bones vistes al Pirineu, Cabrerès, Plana de Vic, Montseny i també Montserrat
Aparquem al costat d’un gran dipòsit d’aigua, per l'esquerra agafem corriol que puja pel Grau de Serratosa cap al Mirador, admirem les vistes que ens acompanyen durant tot el recorregut.
Reculem un poc tros i pugem a la balma de la Miranda amb un banc per gaudir del paisatge, després cap a la bassa de la Miranda, la curiosa cabana d’en Rabionet i seguint pel camí sobre la cinglera arribem a l’escaler de sota el coll de Sant Martí.
Del coll anem a l’Ermita de Sant Martí Xic i al final del pla agafem les escales de pujada a les runes del Castell de Voltregà -Cal fer esment del magnífic estat d’aquest indret gràcies als Amics de Sant Martí Xic, que han marcat poèticament l’entorn amb plaques amb poemes, i que des de 1994, el dia de Sant Esteve es celebra un recital obert a tothom, de poemes de Nadal-
Del castell baixem pel corriol cap a l’esquerra, racó de pícnic amb taula i graelles amb, també, molt bones vistes.
Tornem enrere uns metres per seguir per corriol que gira a l'esquerra per sota l'ermita, passem per un obac bosc d'alzines fins la singular font de la Casanova, amb una gran alzina tombada sobre la bassa però que es manté viva ben arrelada. A la bassa s'hi pot apreciar clarament un forat quadrat de 1,80 m de profunditat on s'hi van amagar peces valuoses durant la guerra.
Arribats a les runes de la Casanova es puja per pista fins el Collet, on trobem el pi de les tres branques.
Continuem per l’esquerra fins el Coll de Baulenes, pugem de dret per corriol fins al Mirador de Baulenes envoltat d’obres "artístiques" fetes amb estructures de pedra seca que no deixen indiferent a qui les veu.
Baixem del mirador per la pista fins al Coll per agafar a l'esquerra un corriol amb fort desnivell però de bon fer, ple de fullaraca seca (anar alerta si és humit, rellisca), que va per la Baga de Serratosa i ja anem fent per un camí planer fins al dipòsit a tocar de Serratosa.

Mirador del Grau de Serratosa

Desviament al voral del camí

Banc de mig camí

Bauma de la Miranda

Dreta

PictographLake Altitude 2,828 ft

PictographWilderness hut Altitude 2,848 ft

Cabana d'en Rabionet

Un bon seient natural

Vista de l’Ermita de St Martí Xic

Photo ofAcostant-nos a l'Ermita St Martí Xic Photo ofAcostant-nos a l'Ermita St Martí Xic Photo ofAcostant-nos a l'Ermita St Martí Xic

Acostant-nos a l'Ermita St Martí Xic

St. Martí Xic - Entrada al recinte

Ermita de Sant Martí Xic

PictographCastle Altitude 2,769 ft

Castell de Voltregà

PictographCastle Altitude 2,799 ft

Barbacoa i Taula

Bonic camí per un bosc d’Alzines

Bolets de Soca

Photo ofFont de la Casanova i l'alzina tombada Photo ofFont de la Casanova i l'alzina tombada Photo ofFont de la Casanova i l'alzina tombada

Font de la Casanova i l'alzina tombada