سرین (آلاشت) به گزو به جمشید آباد

one day one hour 4 minutes
July 20, 2021
July 2021

near Serīn, Māzandarān (Iran)

تاریخ اجرا: ۲۵-۲۶ تیرماه ۱۴۰۰
تعداد نفرات: ۲ نفر
با ماکسیم ساعت ۹ از تهران راه افتادیم (۴۰۰ هزار تومان) و ساعت یک و نیم رسیدیم روستای سرین و بعد از نیم ساعت پیاده‌روی به ابتدای مسیر رسیدیم. هوا بارونی بود که مسیر رو شروع کردیم. بعد از یک ساعت به بالاترین نقطه‌ی مسیر رسیدیم و اولین استراحت رو داشتیم. از روی یال وارد جنگل بکر شدیم و با سرعت زیادی ارتفاع کم کردیم، مسیر به شدت پر شیب و دارای گیاهان فراوان بود که پیدا کردن راه مناسب رو خیلی سخت می‌کرد. بعد از حدود دو ساعت به جاده‌ی خاکی منتهی به روستای کارمزد رسیدیم و بعد از کمی حرکت به سمت غرب، دوباره وارد مسیر جنگلی شدیم. این قسمت مسیر به نسبت راحت‌تر و واضح‌تر بود و بعد از حدود نیم ساعت به جاده خاکی قبل امامزاده رسیدیم و از اونجا با یک ربع پیاده‌روی به امامزاده می‌رسیم. هزینه‌ی اقامت نفری چهل هزار تومان (پول نقد) بود و نیاز به کارت شناسایی هست. امامزاده سرویس بهداشتی و چشمه‌ی آب داره و از این نظر محل مناسبی برای شب‌مانی است.
روز دوم، ساعت ۸ صبح ادامه‌ی مسیر رو شروع می‌کنیم و بعد از نیم ساعت سرپایینی به آبشار می‌رسیم و تنی به آب می‌زنیم. بعد یک ساعت استراحت، شیب پایین آمده را برگشته و از دوراهی به سمت چپ ادامه می‌دهیم. مسیر به نسبت واضح و مشخص است و بعد از نیم ساعت به جاده‌ی خاکی می‌رسیم. با ادامه‌ی جاده‌ی خاکی بعد از سه ساعت به روستای جمشیدآباد می‌رسیم و در کافه‌ی قبل روستا ناهار می‌خوریم. حدود ساعت ۴ از کافه راه افتادیم و تا دم جاده‌ی فیروزکوه نیم ساعت پیاده‌روی کردیم و از کنار جاده با تاکسی به سمت تهران اومدیم. (نفری صد هزار تومان). ساعت ۹ شب به تهران رسیدیم.