قلل لِمِرد ،سرکوه ،عباسعلی (لاپه کمر)

Photo ofقلل لِمِرد ،سرکوه ،عباسعلی (لاپه کمر) Photo ofقلل لِمِرد ،سرکوه ،عباسعلی (لاپه کمر) Photo ofقلل لِمِرد ،سرکوه ،عباسعلی (لاپه کمر)

May 31, 2018
May 2018

near Kamar Posht, Māzandarān (Iran)

چهارشنبه دوم خرداد ۹۷عصر رفتیم برای صعود به قله‌ی جنگلی سرکوه.۴۵کیلومتر بعد از فیروزکوه،سمت راست وارد جاده‌ی روستای کمرپشت شدیم.۸۰۰متر(۷کیلومتر) بالا رفتیم و شب خوابیدیم و پنجشنبه صبح دلی دلی کنان و خرامان از داخل مسیری جنگلی رفتیم به سمت قله و قبل از غروب هم تهران بودیم.
از روستای کمرپشت(۱۶۶۰متر)۴ساعت تا قله‌ی #سرکوه (۲۴۹۷متر)،۱.۵ساعت تا امامزاده عباسعلی(۲۲۹۶متر) و مجددا۱.۵ساعت تا روستای #کمرپشت.
به قول رفقا نه جنگلش جنگل بود و نه قله‌ش قله ولی مناظر زیبایی داشت.از روی قله‌ی سرکوه میشد قلل #سرخیل(شمال) #خرونرو (شرق) #نیزه‌وا (جنوب شرق) #قدمگاه (جنوب) #اتابک(جنوب غرب) و ارفه(شمال غرب) رو رصد کرد.
پینوشت:
۱)قله‌ی #ارفه مسیر جنگلی زیباتری داره
۲)دهانه‌ی غار #اسپهبدخورشید(واقع در دره‌ی #خطیرکوه) را دیدیم.(اینجا مجال توضیح راجع به وقایع و تاریخچه‌ی غار نیست)
۳)ردپای خرس،گراز،پلنگ و جمجمه‌ی گراز دیدیم.