سرخ چشمه-یال تنبله-سوته کمر-یخ کش-دوبرار-شفاالدین

Photo ofسرخ چشمه-یال تنبله-سوته کمر-یخ کش-دوبرار-شفاالدین Photo ofسرخ چشمه-یال تنبله-سوته کمر-یخ کش-دوبرار-شفاالدین Photo ofسرخ چشمه-یال تنبله-سوته کمر-یخ کش-دوبرار-شفاالدین

November 29, 2021
November 2021

near Sorkh Cheshmeh, Golestan (Iran)

پیمایش انفرادی مسیر سرخ چشمه به تنبله، دوراهی پیرزن،سوته کمر،یخ کش،چشمه دوبرار و شفاالدین.
1400/09/08
هدف این پیمایش، منطقه بکر سوته کمر بود، مکانی جای گرفته در دهنه ای خنک، در دل صخره ها در زیر چکل پیرزن که شاید کمتر افرادی، شناختی از این مسیر داشته باشند و یا حتی اسمشو شنیده باشند.
اکثریت کوهنوردان ، این مسیرو در نقطه ای از جاده خاکی چشمه دوبرار شروع به پیمایش میکنند که در یک شیب روبه بالا که ابتدای مسیر پهلوان قلعه نیز هستش در مسافت تقریبی ۳کیلومتر به سوته کمر میرسند، اما مسیر بالا از سمت چشمه پیرزن واقعا بکر و دست نخورده هستش و در انبوهی از گیاهان و بوته ها مخصوصا در فصل بهار و تابستان حتی با داشتن ترک مسیر در پاکوبی محو، شاید از راه منحرف شوید.
سوته کمر دارای چشمه دایمی میباشد که از بالادست همانند رودی جاری تا پایین و منطقه یخ کش ادامه دارد و تنها آب موجود در مسیر رفتِ این ترک میباشد.
امید به اینکه اگر این ترک، کمکی به پیمایش این مسیر کرد، همچنان در بکر و دست نخورده بودن این منطقه کوشا باشیم
و چیزی جز ردپا بجا نزاریم.
سرزنده و سلامت باشید رفقا🌱❤

سرخ چشمه

شروع حرکت و محل پارک‌ ماشین

تلاقی به شیب تنبله

انتهای یال و شروع شیب تنبله که سمت راست رو به پایین میخوره به یال سفید چشمه.

دوراهی یخ چشمه-خوشدره

دست چپ رو به پایین خوشدرست

دوراهی یخ چشمه-پیرزن

سمت چپ میرسه به یخ چشمه

سوته کمر

منطقه بکر، بسیار زیبا و خنک، همراه با جریان آب سرد و زلال.

یخ کش و نمایی از پهلوان قلعه

سیم خاردار

جاده خاکی النگدره-چشمه دوبرار

اینجا میرسید به جاده خاکی که تقریبا ۳کیلومتر تا چشمه دوبرار پیمایش دارید.