Sremčica veliki krug

December 12, 2020
December 2020

near Sremčica, Central Serbia (Serbia)

Pošto je ovo prva staza oko Sremčice, evo nekoliko informacija. Na oko 2km od početka staze prelazi se preko potoka koji je zagađen kanalizacijom iz naselja (umesto da kanalizacija bude u cevima, mi trpamo čiste reke u cevi, svašta...). I to vam je prva gorka pilula koju morate da "progutate".
Nakon prelaska preko asfaltnog puta staza ide traktorskim putevima do šume kroz koju ne postoji staza. Šuma je veoma pogodna za šetnju i svima savetujem da se drže šume, jer kada krenete traktorskim putem dobićete drugu gorku pilulu - ogromna količina smeća na sve strane. Kada ponovo izađete na asfaltni put pratite trek slobodno, jeste da nema staze, ali barem nema smeća.
Kada skrenete u njive između Velike Moštanice i Sremčice uglavnom ćete se osećati prijatno ako izuzmemo par prečica koje sam napravio idući po njivama da bih malo skratio stazu. Nisam sad siguran da mi je to bio dobar izbor pa taj deo može biti korigovan.
Kad se taj deo završi i ponovo treba da uđete u šumu (Lipovičku) staze nema, a ja sam koristio tragove koje su ostavili lovci ali to nije baš pouzdano jer oni neprestano menjaju smer kretanja. sada sam siguran da u tom delu postoji bolja putanja, ali to osavljam nekom sledećem ko bude prolazio tuda.
Na mestu gde sam odmarao (Dugi rt) postoji uređeno izletište i to mesto je kompenzacija za ono ružno što sam opisao. Takođe je veoma lepo iznenađenje kada krajičkom oka spazite srndaća (ja sam ih video tri na dva različita mesta) ili iz žbunja izleti fazan koji vas prvo preplaši a zatim oduševi - barem u mom slučaju je tako.
Potok je bistar i može se nekad pratiti u neposrednoj blizini, a nekad sa oboda. I to je najlepših 1.2 km ove staze. Nakon toga kreće kanalizacija iz naselja da se pojavljuje i to je blagi užas.
Srećom, posle 2 km, put se odvaja i ide kroz njive i izlazi na mesto gde je nekada bila kasarna u Rušnju. Kroz taj deo je put asfaltni ali nije opterećen saobraćajem pa je i taj deo baš za uživanje.
Izvinjavam se što sam o svemu ovom ružnom pisao ali ne bi bilo lepo ni da prećutim pa da kad se vi nađete na toj stazi budete neprijatno iznenađeni.
Pozdrav.

PictographRiver Altitude 682 ft

• Photo of Dragan.Gagi
    Dragan.Gagi Dec 15, 2020

Ovo mi izgleda interesantno, uopste ideja setnji oko grada ali to podrazumeva kruzne ture
    Pozdrav

• Photo of veljovic
    veljovic Dec 15, 2020

Hvala na komentaru. Malo detaljnije sam opisao stazu sada...

• Photo of Dragan.Gagi
    Dragan.Gagi Dec 16, 2020

Interesantno iskustvo. U stvari prljavstina, kanalizacija, smece...sve je to i za ocekivati na destinacijama u blizini naselja. Tu bi se moglo i naici na pse lutalice... Razbili ste mi iluzije o trekovima u blizini Beograda jer mi ove situacije nisu pale na pamet. Hvala.

• Milan Janačković Jan 7, 2022

Hvala na detaljnom opisu.