سردابه به سرعین (98.09.22) / Sardābeh to sarein

Photo ofسردابه به سرعین (98.09.22) / Sardābeh to sarein Photo ofسردابه به سرعین (98.09.22) / Sardābeh to sarein Photo ofسردابه به سرعین (98.09.22) / Sardābeh to sarein

December 13, 2019
December 2019

near Sardābeh, Ardabīl (Iran)

مسیر روستای سردابه به سرعین یکی از خاطره انگیزترین مسیرهایی است که بیاد دارم و دلیل اصلی آن این است که جزو اولین پیاده روی هایم بشمار میرود که وقتی ده ،دوازده سالم بود بهمراه پدرم طی کردم
مسیر هجده کیلومتر میباشد که در شرایط عادی پنج الی شش ساعته میشود طی کرد
امروز این مسافت را تماما روی برف قدم برداشتیم و یکی از هیجان انگیز ترین طبیعت گردیهایمان ثبت شد
البته بخاطر سردی هوا بعد از روستای ویلادره با راننده ماشین هماهنگ شدیم و برنامه را خاتمه دادیم
از اینجایی که ما سوار ماشین شدیم تا اولین میدان سرعین که قارتال نام دارد سه کیلومتر است که که نهایتا نیم ساعته میشه پیمود

The road to the village of Sardabeh to Sarein is one of the most memorable routes I can remember, and the main reason is that it was one of the first hikes I took with my father when I was ten, twelve years old.
The route is eighteen kilometers, which can take five to six hours under normal conditions
Today we walked the whole distance on snow and recorded one of our most exciting hiking trails.
Of course, due to the cold weather after the village of Villadere we coordinated with the car driver and ended the program.
Since we got in the car to the first Sarin Square that called the Qartal, it is three kilometers, which takes us half an hour.

دکل مخابرات

دکل مخابراتی بالای آبگرم که در واقع شروع ییلاق عزیزلی میباشد،سرمای هوا اینجا بیشتر احساس میشد

طلوع آفتاب

یدی بویلوک

یدی بویلوک نام منطقه ای است که ظاهرا هفت چشمه طبیعی دارد که همگی از دل سنگ میجوشند و از دیر باز محل استحمام عشایر و ساکنان محلی بوده اند بزرگترین چشممه اش همینی هست که در تصویر مشاهده میکنید

صبحانه

برای صبحانه اینجا روی برف اتراق کردیم و استراحت نمودیم

روستای آتشگاه

روستای آتشگاه که نام محلی و بعبارتی قدیمی آن آغ امام میباشد

روستای ارجستان

روستای ارجستان هم که بیشتر با آب معدنی طبیعی گازدارش که مزه ترشی هم دارد معروف است و سر راه فرعی اردبیل سرعین قرار گرفته است از اینجا تا سرعین ۶ کیلومتر راه باقی مانده است

روستای ویلادره

روستای ویلادره هم نزدیکترین روستا به سرعین است که اخیرا خیلی پیشرفت کرده و ساخت و ساز خانه های ویلایی و سوئیت های متنوع رونق پیدا نموده که دارای یک آبدرمانی قدیمی است که آب خیلی سردی دارد و فقط در روزای تابستان میشه ازش استفاده کرد و سایر فصول بسته میباشد البته چند سالی میشه که یک آبدرمانی تازه نیز تاسیس کردند که دارای آب ولرمیست و اکثر مواقع پذیرای مسافران و اهالی استان میباشد

پایان

• Photo of Jakub W
    Jakub W Feb 28, 2020

Dear Mehdi,
    What a beautiful winter trail: especially with the blue sky. Indeed, it must be memorable!
    Jakub

خیلی عالی بود💐👍⚘

• Photo of wilfred.jons
    wilfred.jons Aug 18, 2020

This path reminds me of the rostrons of my country
    It really feels good to see this idiot and the beauty of nature

• Photo of a_mehdilou

مسیر برفی و زیبا،یاشاسین دوستلار

• Photo of farnoosh.forughifard
    farnoosh.forughifard Mar 6, 2021

واقعا مناظر برفی فوق العاده زیبا و هیجان انگیزی تجربه کرده اید،خوشا به سعادتتان😍😍😍😍😍