Spaubeek-Spaubekerbos-Oude Pastorie-Spaubeek 10.5 km

Photo ofSpaubeek-Spaubekerbos-Oude Pastorie-Spaubeek 10.5 km Photo ofSpaubeek-Spaubekerbos-Oude Pastorie-Spaubeek 10.5 km Photo ofSpaubeek-Spaubekerbos-Oude Pastorie-Spaubeek 10.5 km

November 4, 2022
October 2022

near Spaubeek, Limburg (Nederland)

Wandeling van Spaubeek naar de Oude Pastorie bij Neerbeek en terug, met onder meer hellingbos, akkers, grasland, boomgaarden, en een groeve. Wandeling met name over veldwegen en paden. Start bij een gratis parkeerplaats in het centrum van Spaubeek. Horeca onderweg bij de Oude Pastorie en terug in Spaubeek vlak voor het einde van de wandeling.
Van het centrum loop je Spaubeek aan de oostzijde uit via de Pastorijenweg. De veldweg en holle weg loopt geleidelijk het plateau op en gaat over in de Hoornbergsweg. Even verder heb je een uitzicht over de Groeve Spaubeek. Je volgt de Hoornbergsweg verder en loopt het Spaubekerbos in via de Molsweg en de Grubbenweg. De laatste komt uit bij de Dorpstraat. Die steek je over en je neem de Roukuilsweg het plateau op. Boven loop je langs graslanden, akkers en een appelboomgaard en met uitzicht naar Spaubeek richting Hobbelrade. Via de Cijnsberg, een deels holle veldweg, daal je het plateau weer af. Over diverse paden en veldwegen loop je langs de hoogspanningsinstallatie naar weg de Oude Pastorie. Even verder ben je bij het restaurant voor een eventuele pauze. Daarna neem je de veldweg Vroenhofsteegweg terug richting plateau temidden van akkers. De Bosscherstraat voert je het Vrouwenbos in en verandert dan in een steil pad omhoog met trappetje, ook mountainbike parcours. Je komt bij de weg Hobbelrade die je via de Klooterweg afdaalt naar Spaubeek. Je loopt een stukje langs de weg in het dorp en neemt een steegje en voetpad achter de huizen en komt dan op de Musschenberg. Langs de Sint-Laurentiuskerk loop je terug naar de start.

Afdaling Klooterweg

Afdaling over een veldweg richting Spaubeek met uitzicht.

Boscherstraat

Eerst veldweg, dan een pad door het Vrouwenbos omhoog het plateau op.

Cijnsberg

Holle weg/veldweg het plateau af

Groeve Spaubeek uitzicht

Uitzicht over de Groeve Spaubeek

Hobbelrade

Verharde weg langs de rand van het plateau

Hofweg

Veldweg richting Oude Pastorie

Hoornbergsweg

Veldweg langs het plateau en de Groeve Spaubeek

Keelbosschervoetpad

Voetpad tussen huizen door naar tuinen en grasland achter de rij huizen

Klooterweg

Onverharde weg richting rand van het plateau, dan afdalend naar Spaubeek

Laagwebrigervoetpad

Voetpad achter de rij huizen van Hobbelrade

PictographProvisioning Altitude 0 ft

Oude Pastorie

Restaurant

Pastorijenweg

Veldweg het plateau op

Roukuilsweg

Veldweg/holle weg het plateau op

Spaubeek

Vroenhofsteegweg

Veldweg

Webrigerweg

Veldweg over het plateau met uitzicht richting Spaubeek, langs een boomgaard

• Photo of mvandiesen
    mvandiesen Nov 9, 2022

Leuke wandeling rondom Spaubeek. Verrassende plekjes en weggetjes.

• Photo of Tjaart Molenkamp
    Tjaart Molenkamp Nov 9, 2022

Opnieuw bedankt, mvandiesen, voor jouw review. Geen topper inderdaad, maar wel verrassend leuk.