Sourbrodt

August 25, 2012
August 2012

near Andrîfosse, Walloon Region (Belgique)

Vertrekken doen we aan de kerk van Sourbrodt.We wandelen een ommetje door de hoge venen en gaan dan terug richting Butgenbach en vervolgens richting Outrewarche. We gaan een tijdje de Warche volgen en komen zo aan het meer van Robertville.We gaan over de brug en gaan dan naar het mooie dorpje Champagne. Van Champagne gaan we terug naar het meer van Robertville en volgen nu de oever van het meer tot we aan de brug komen van de N676.We volgen de N676 tot we terug naar Outrewarche kunnen.We volgen nu de weg met aan de linkerzijde een klein beekje en dit tot we op de oude spoorwegbedding komen.We volgen de spoorwegbedding tot aan het oude station van Sourbrodt. Hier gaan we links en al snel zien we het kerkje van Sourbrodt terug.

• Photo of Theunair49
    Theunair49 Aug 25, 2019

Beste Gps boy,
    Vandaag heb ik jou route gelopen, Sourbrodt 21, 62 km. Is dit een wandeling van de Club des Marcheurs des Hautes Fagne uit Sourbrodt van een ander jaar. Want toevallig was er vandaag ook een wandeling in Sourbrodt door de genoemde club en deze liep op vele punten parallel. Ik heb van de route genoten, vooral met dit mooie weer. Zo nu en dan pak ik een een route van jou, altijd mooi. Bedankt en tot ziens

• Photo of gps boy
    gps boy Aug 25, 2019

Beste Theunair49,
    Deze wandeling is inderdaad van dezelfde club maar van jaargang 2012.
    Door omstandigheden ben ik dit jaar niet kunnen gaan naar Sourbrodt.
    Fijn dat je ervan genoten hebt.
    Gr, gps boy

• Photo of imkerke
    imkerke Jan 27, 2023

Vandaag in de sneeuw gelopen.
    Mooie stukken in de natuur, ook stukken langs drukke weg. Matig tevreden.
    Gedeelte langs de rivier was wat spannend, steiger was deels stuk en het was glad.
    Alles redelijk vlak.
    Weinig andere wandelaars gezien (vrijdag).
    Niet heel speciaal, maar misschien wel goed genoeg.